Cara Menghapus Nama Pengarang dari Catatan WordPress (2 Cara Mudah)

Adakah anda mahu membuang nama pengarang dari catatan blog WordPress anda? Biasanya, catatan blog sepatutnya menunjukkan nama pengarang dengan meta-data lain seperti tarikh dan kategori.


Namun, sebilangan pemilik blog mungkin tidak mahu memaparkan nama pengarang di sebelah catatan blog mereka.

Secara lalai, WordPress tidak mempunyai pilihan untuk membuang nama pengarang, dan anda mesti memilih pengarang untuk menerbitkan catatan.

Dalam artikel ini, kami akan menunjukkan kepada anda dua cara untuk membuang nama pengarang dengan mudah dari catatan WordPress anda. Kami juga akan membincangkan kebaikan dan keburukan setiap pendekatan.

Keluarkan nama pengarang dari catatan WordPress

Mengapa Anda Ingin Membuang Nama Pengarang?

Nama pengarang adalah jenis metadata penting yang ditambahkan pada catatan WordPress anda secara lalai. Ini membolehkan pembaca anda belajar mengenai pengarang yang membuat kandungan di blog anda.

Namun, ada kalanya anda mungkin mahu menyembunyikan nama pengarang.

Contohnya: jika beberapa kakitangan dalam pasukan anda berkolaborasi pada setiap catatan blog, nampaknya tidak adil untuk memberi kredit kepada seorang kakitangan untuk kerja tersebut.

Dalam senario lain, anda mungkin mempunyai beberapa penyumbang / penulis bebas yang kadang-kadang menulis artikel, tetapi anda ingin mengekalkan gaya dan suara yang konsisten untuk blog anda.

Dengan itu, mari kita lihat penyelesaian untuk membuang nama pengarang dari catatan WordPress dengan mudah sambil masih membenarkan banyak pengarang bekerja di latar belakang.

Kaedah 1: Keluarkan Nama Pengarang secara manual dari Catatan WordPress

Tema WordPress anda menentukan kapan dan bagaimana untuk memaparkan nama pengarang dalam catatan blog anda. Tema menggunakan pelbagai pendekatan untuk melakukan perkara yang menyukarkan pemalam untuk menyediakan penyelesaian umum untuk membuang nama pengarang.

Anda perlu mengedit beberapa kod untuk mengelakkan tema anda memaparkan nama pengarang. Sekiranya anda tidak menyunting kod, cuba kaedah kedua sebagai gantinya.

Kaedah pertama menghendaki anda mengedit fail tema WordPress. Sekiranya anda belum melakukannya sebelum ini, sila lihat panduan kami mengenai cara menyalin dan menampal kod tersebut di WordPress.

Nota: Pastikan anda membuat sandaran tema atau tema anak anda sebelum membuat perubahan. Sekiranya ada yang tidak betul, ini akan membantu anda mengembalikan perubahan dengan mudah.

Tema WordPress menggunakan variasi kod yang berbeza untuk memaparkan nama pengarang. Anda perlu mencari kod yang bertanggungjawab untuk menunjukkan nama pengarang dalam fail tema anda dan menghapusnya.

Lokasi yang paling biasa untuk mencari kod ini adalah fail single.php, content.php, archive.php, dan index.php.

Dalam banyak kes, anda tidak dapat mencari kod yang mengeluarkan nama pengarang. Sebaliknya, anda akan menemui tag templat yang ditentukan dalam fail functions.php atau fail template-tags.php.

Sebagai contoh, tema Twenty Nineteen lalai menggunakan fungsi twentynineteen_posted_by untuk memaparkan nama pengarang. Fungsi ini ditentukan dalam fail template-tags.php dan menggunakan kod berikut:

fungsi twentynineteen_posted_by () {
printf (
/ * penterjemah: 1: ikon SVG. 2: pengarang pos, hanya dapat dilihat oleh pembaca skrin. 3: pautan pengarang. * /
‘% 1 $ s% 2 $ s% 4 $ s’,
twentynineteen_get_icon_svg (‘orang’, 16),
__ (‘Dihantar oleh’, ‘twentynineteen’),
esc_url (get_author_posts_url (get_the_author_meta (‘ID’)))),
esc_html (get_the_author ())
);
}
endif;

Setelah anda menemui kod yang mengeluarkan nama pengarang, anda perlu menghapusnya.

Contohnya, anda mesti memadam kod dari baris kedua hingga baris kesembilan dalam kod di atas. Selepas itu, kod yang tinggal akan kelihatan seperti di bawah.

fungsi twentynineteen_posted_by () {
}
endif;

Jangan lupa menyimpan perubahan anda setelah menghapus kod nama pengarang. Kemudian, muat naik fail ke laman web anda.

Anda kini boleh mengunjungi laman web anda untuk melihat perubahan tindakan anda:

Nama Pengarang Dihapus dalam Demo Pos WordPress

Kaedah ini menyembunyikan nama pengarang di semua catatan anda; namun, halaman arkib pengarang akan tetap utuh. Halaman arkib pengarang adalah tempat WordPress membuat senarai semua artikel yang ditulis oleh pengguna tertentu.

Anda boleh menemui halaman arkib pengarang pada URL seperti ini:

https://example.com/author/samsmith/

URL ini dapat ditemui oleh enjin carian, yang bermaksud anda masih boleh mendapatkan lalu lintas ke halaman tersebut.

Anda boleh mematikan arkib pengarang dengan mudah menggunakan plugin Yoast SEO. Setelah anda memasang dan mengaktifkan pemalam, pergi ke SEO »Rupa Carian papan pemuka anda dan kemudian klik tab ‘Arkib’.

Kini anda dapat melihat tetapan arkib pengarang. Anda boleh menukar suis Arkib Pengarang dan mematikan arkib pengarang di laman web anda.

Tetapan Arkib Pengarang SEO Yoast

Melakukannya akan melumpuhkan arkib pengarang dan menyembunyikan fail author-sitemap.xml yang dibuat oleh plugin Yoast SEO.

Kaedah 2: Buat Nama Pengarang Generik untuk Menerbitkan Catatan WordPress

Kaedah ini tidak membuang nama pengarang, tetapi boleh digunakan sebagai jalan penyelesaian.

Anda akan membuat nama pengarang generik dan menggunakannya untuk semua artikel masa lalu dan masa depan anda. Anda perlu menukar nama pengarang sebelum menerbitkan setiap catatan.

Nota: Kaedah ini tidak dapat dipulihkan. Sekiranya anda melakukan ini dan ingin mengembalikannya, anda perlu mengedit setiap siaran dan memberikannya kepada pengarang asal secara manual.

Oleh itu, mari kita mulakan.

Mula-mula tambahkan pengarang baru ke laman WordPress anda dan berikan nama pengguna umum seperti editorialteam.

Tambahkan pengguna baru

Seterusnya, anda perlu melawat Pengguna »Semua Pengguna dan klik pada pautan ‘Edit’ di bawah nama pengguna yang baru anda tambahkan.

Edit pengguna

Pada skrin profil pengguna, tatal ke bawah ke pilihan ‘Nama Panggilan’ dan masukkan nama yang ingin anda paparkan (contohnya, Pasukan Editorial).

Selepas itu, klik menu lungsur di sebelah pilihan ‘Paparkan nama secara terbuka sebagai’ dan pilih nama panggilan yang baru anda masukkan.

Pilih nama paparan

Anda juga boleh menambahkan bio generik dan bahkan membuat gravatar untuk akaun pengguna tersebut.

Sekarang pergi ke Catatan »Semua Catatan halaman dan klik pada menu pilihan skrin di bahagian atas. Masukkan 999 untuk jumlah item untuk dipaparkan.

Tunjukkan semua catatan di skrin

Ini akan membolehkan anda mengedit dan menukar nama pengarang dengan cepat untuk sebilangan besar catatan.

Anda perlu memilih semua catatan menggunakan kotak pilihan dan kemudian pilih edit di bawah menu lungsur tindakan pukal. Selepas itu klik pada butang ‘Terapkan’ untuk meneruskan.

Pilih semua siaran untuk penyuntingan pukal

WordPress kini akan menunjukkan pilihan penyuntingan pukal kepada anda. Anda perlu menukar pengarang menjadi nama pengarang generik yang anda tambahkan sebelumnya dan kemudian klik pada butang Kemas kini.

Tukar nama pengarang pukal

WordPress kini akan mengemas kini semua catatan yang dipilih dan menukar nama pengarang. Ingat, proses ini mungkin memerlukan sedikit masa bergantung pada seberapa cepat hosting WordPress anda.

Sekiranya anda mempunyai lebih daripada 999 catatan, maka anda perlu pergi ke halaman 2 dan mengulangi prosesnya.

Itu sahaja. Anda kini boleh melayari laman web anda untuk melihatnya beraksi.

Pasukan Pengarang sebagai Nama Pengarang

Saranan Kami

Mengeluarkan nama pengarang menggunakan kaedah pengekodan menyelesaikan tugas, tetapi itu bukan penyelesaian terbaik. Contohnya, jika anda tidak menggunakan tema kanak-kanak, maka kemas kini tema akan mengatasi perubahan anda.

Inilah sebabnya mengapa kami mengesyorkan kaedah kedua untuk membuat nama pengarang generik.

Melakukannya membolehkan anda menggunakan fungsi WordPress terbina dalam dan tidak memerlukan anda mengedit kod apa pun. Ia tidak akan membuang nama pengarang atau arkib tetapi akan menjadikannya generik. Ini juga akan membantu memastikan konsistensi kepengarangan di laman web anda.

Sekiranya anda mahir dengan pengekodan, maka anda juga boleh menggunakan gabungan kedua-dua pendekatan tersebut. Anda boleh membuat nama pengarang generik untuk menerbitkan semua catatan blog anda, dan kemudian profil pengarang kod keras dalam tema kanak-kanak WordPress.

Kami menggunakan pendekatan serupa di WPBeginner. Anda dapat melihat ‘Staff Editorial’ sebagai pengarang untuk semua catatan blog termasuk yang anda baca sekarang.

Nama Pengarang Generik pada Artikel WPBeginner

Anda juga dapat melihatnya di kotak maklumat pengarang di bahagian bawah artikel.

Kotak Maklumat Pengarang Generik dalam Artikel WPBeginner

Sekiranya anda ingin menambah kotak maklumat pengarang seperti ini, lihatlah plugin kotak bio pengarang percuma terbaik.

Kami harap artikel ini membantu anda mempelajari cara membuang nama pengarang dari catatan WordPress. Anda juga mungkin ingin melihat senarai 30 cara berkesan untuk mengewangkan laman web anda.

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me