Cara Memperbaiki Skrin Kematian Putih WordPress (Langkah demi Langkah)

Skrin kematian WordPress putih adalah salah satu kesalahan WordPress yang paling biasa. Ini juga salah satu yang paling mengecewakan kerana tidak ada mesej ralat, dan anda terkunci dari WordPress.


Masalah lain dengan skrin putih kesalahan kematian adalah bahawa kadang-kadang hanya mempengaruhi bahagian tertentu di laman web anda.

Sebagai contoh, anda mungkin hanya melihat skrin mati putih di kawasan pentadbir WordPress, sementara yang lain berfungsi dengan baik. Dalam kes lain, anda mungkin hanya melihatnya pada siaran tertentu sedangkan yang lain berfungsi dengan baik.

Dalam artikel ini, kami akan menunjukkan kepada anda cara memperbaiki skrin mati putih WordPress dengan melihat penyelesaian yang berbeza.

Memperbaiki kesalahan putih skrin kematian WordPress

Nota: Sebelum anda membuat perubahan pada laman web anda, pastikan anda mempunyai sandaran dari laman WordPress anda. Sekiranya anda tidak mempunyai akses ke kawasan pentadbir, lihat panduan kami mengenai cara membuat sandaran pangkalan data WordPress secara manual.

Mengapa Anda Melihat Skrin Kematian Putih di WordPress?

Sebilangan besar masa ketika anda melihat skrin putih kematian, ini bermakna skrip di laman web anda telah habis had memori.

Skrip yang tidak responsif akan dibunuh oleh pelayan hosting WordPress anda, atau hanya habis. Inilah sebabnya mengapa tidak ada mesej ralat yang dihasilkan, dan anda melihat skrin putih biasa.

WordPress menunjukkan skrin putih dan bukannya laman web

Kesalahan ini juga boleh berlaku kerana tema atau plugin yang tidak dikodkan dengan baik yang dipasang di laman web anda. Kadang-kadang ia boleh berlaku jika ada masalah dengan pelayan hosting web anda.

Oleh kerana ralat skrin putih boleh disebabkan oleh banyak perkara, ia memerlukan penyelesaian masalah secara metodik untuk diperbaiki.

Adakah masalah itu berlaku di laman web anda yang lain?

Sekiranya anda mempunyai laman WordPress lain yang dipasang di akaun hosting yang sama, maka anda ingin memulakannya dengan memeriksa sama ada masalah itu berlaku di laman web lain juga..

Sekiranya ada, itu adalah petunjuk kuat bahawa ada yang tidak kena dengan perkhidmatan hosting WordPress anda. Ini mungkin masalah sementara yang mempengaruhi perkhidmatan mereka, dan anda perlu menghubungi sokongan mereka untuk mendapatkan lebih banyak bantuan.

Sebaliknya, jika masalahnya hanya berlaku dengan satu laman web atau bahagian tertentu dari laman web tersebut, maka anda tahu bahawa masalahnya adalah dengan laman web tersebut.

Memperbaiki Ralat Skrin Putih dengan Mod Pemulihan WordPress

Sekiranya skrin putih kesalahan kematian disebabkan oleh pemalam atau tema WordPress, maka WordPress mungkin dapat menangkapnya.

Ciri perlindungan kesalahan fatal baru yang diperkenalkan di WordPress 5.2 kadang-kadang dapat menangkap ralat, jadi anda mungkin juga tidak melihat skrin putih. Sebaliknya, anda akan melihat mesej bahawa laman web ini menghadapi masalah teknikal.

Kesukaran teknikal

Anda juga akan menerima mesej e-mel di alamat e-mel pentadbir anda dengan subjek ‘Laman Anda Mengalami Masalah Teknikal’.

E-mel masalah teknikal dihantar kepada pentadbir

Mesej e-mel ini akan menunjukkan pemalam yang menyebabkan kesalahan, dan juga akan mengandungi pautan khas. Pautan ini akan membolehkan anda masuk ke mod pemulihan WordPress dan menyahaktifkan pemalam yang rosak.

Mod pemulihan WordPress

Namun, jika anda melihat skrin mati putih tanpa pilihan e-mel atau mod pemulihan, maka anda perlu memperbaiki ralat secara manual.

Meningkatkan Had Memori

Biasanya, ralat ini berlaku kerana skrip telah kehabisan memori dan berhenti di tengahnya. Untuk memperbaikinya, anda perlu meningkatkan memori PHP yang tersedia untuk WordPress. Ini akan membolehkan skrip menggunakan lebih banyak memori untuk menyelesaikan tugas yang sepatutnya dilakukan.

Anda boleh mengikuti arahan dalam tutorial kami mengenai cara meningkatkan memori PHP di WordPress.

Melumpuhkan Semua Pemalam

Sekiranya peningkatan had memori tidak membantu, atau jika anda mempunyai had memori tinggi seperti 256M atau 512M, maka anda perlu memulakan penyelesaian masalah.

Dalam pengalaman kami menyelesaikan masalah ini, kami selalu mendapati bahawa masalahnya adalah dengan plugin atau tema tertentu. Mari teruskan dan matikan semua pemalam.

Sekiranya anda masih boleh mengakses kawasan pentadbir WordPress, maka anda boleh pergi ke Plugin »Pemalam yang Dipasang halaman. Pilih semua pemalam yang dipasang dan kemudian pilih ‘Nyahaktifkan’ di bawah menu ‘Tindakan Pukal’.

Nyahaktifkan semua pemalam melalui kawasan pentadbir WordPress

Walau bagaimanapun, jika anda tidak mempunyai akses ke kawasan pentadbir WordPress, anda perlu menyahaktifkan semua pemalam melalui FTP.

Pertama, sambungkan ke laman WordPress anda menggunakan klien FTP. Setelah disambungkan, pergi ke folder kandungan wp di mana anda akan melihat folder ‘plugins’.

Namakan semula folder pemalam untuk menyahaktifkan semua pemalam

Sekarang, anda perlu klik kanan pada folder pemalam dan kemudian pilih nama semula. Anda boleh menamakan semula folder pemalam kepada pemalam yang dinyahaktifkan.

Plugin dinyahaktifkan

Pelanggan FTP anda sekarang akan menamakan semula folder pemalam.

WordPress mencari folder bernama plugin untuk memuatkan semua plugin. Apabila folder itu tidak dapat dijumpai, ia hanya akan mematikan semua pemalam.

Sekiranya ini menyelesaikan masalah, aktifkan satu pemalam pada satu masa untuk sampai ke bahagian bawah masalah. Sebaik sahaja anda menemui pemalam yang menyebabkan masalah, anda boleh menggantinya dengan alternatif atau melaporkan masalah tersebut kepada pengarang pemalam.

Ganti Tema dengan Tema Lalai

Sekiranya penyelesaian masalah pemalam tidak menyelesaikan masalah, anda harus mencuba mengganti tema semasa anda dengan tema lalai.

Pertama, sambungkan ke laman web anda menggunakan klien FTP dan pergi ke / wp-content / tema / folder. Ini mengandungi semua tema yang dipasang di laman web anda.

Klik kanan untuk memilih tema WordPress semasa anda dan muat turun ke komputer anda sebagai sandaran.

Muat turun tema semasa sebagai sandaran

Seterusnya, anda perlu memadamkan tema semasa anda dari laman web anda. Klik kanan pada folder tema anda dan pilih ‘Delete’. Pelanggan FTP anda sekarang akan menghapus tema dari laman web anda.

Padamkan tema semasa

Sekiranya anda mempunyai tema WordPress lalai seperti (Twenty Eighteen atau Twenty Nineteen) yang dipasang di laman web anda, maka WordPress akan mula menggunakannya secara automatik sebagai tema lalai.

Namun, jika anda tidak memasang tema lalai, maka anda perlu memasangnya secara manual menggunakan FTP.

Sekiranya ini menyelesaikan masalah, anda harus melihat fail functions.php tema anda. Sekiranya terdapat ruang tambahan di bahagian bawah fail, maka anda perlu membuangnya, dan kadang-kadang perkara itu dapat menyelesaikan masalah.

Sekiranya anda menggunakan fungsi yang tidak dikodekan dengan baik dalam fail functions.php tema anda, maka ia juga boleh menyebabkan kesalahan kematian pada skrin putih..

Pertimbangkan untuk memuat turun salinan baru tema anda dari sumbernya dan kemudian pasangkannya.

Dayakan Mod Debug untuk Menangkap Kesalahan di WordPress

Sekiranya setakat ini tidak ada yang membantu, maka langkah seterusnya adalah menghidupkan penyahpepijatan di WordPress. Ini akan membolehkan anda melihat jenis kesalahan yang dikeluarkan.

Cukup, tambahkan kod berikut ke dalam fail wp-config.php anda.

definisikan (‘WP_DEBUG’, benar);
definisikan (‘WP_DEBUG_LOG’, benar);

Setelah anda menambahkannya, skrin kosong kini akan mempunyai kesilapan, amaran, dan pemberitahuan. Ini mungkin dapat membantu anda menentukan punca.

Sekiranya anda tidak melihat sebarang ralat, anda mungkin masih mahu menyemak log debug. Cukup lawati folder wp-content di laman web anda menggunakan klien FTP. Di sana anda akan menemui fail debug.log baru yang mengandungi log semua kesalahan, pemberitahuan, dan amaran.

Log debug

Kosongkan Cache WordPress

Kadang-kadang, anda mungkin mempunyai akses ke backend, tetapi bahagian depan laman web ini mempunyai skrin mati yang putih. Ini boleh berlaku kerana plugin caching. Kosongkan cache anda sahaja.

Lihat panduan kami mengenai cara membersihkan cache di WordPress untuk arahan terperinci.

Memperbaiki Artikel Lebih Panjang

Sekiranya anda mempunyai skrin kematian yang putih hanya pada catatan atau halaman yang sangat panjang, maka helah kecil ini mungkin akan berjaya.

Trik ini pada dasarnya meningkatkan kemampuan pemprosesan teks PHP dengan meningkatkan had rekursi dan backtrack. Anda boleh menampal kod berikut dalam fail wp-config.php anda.

/ ** Trik untuk catatan panjang * /
ini_set (‘pcre.recursion_limit’, 20000000);
ini_set (‘pcre.backtrack_limit’, 10000000);

Kami memahami bahawa ini adalah kesalahan yang sangat mengecewakan, dan kami berharap salah satu muslihat di atas menyelesaikan masalah ini untuk anda. Anda mungkin juga ingin melihat panduan penyelesaian masalah WordPress kami yang mengajarkan langkah-langkah yang harus anda ambil untuk mengatasi dan memperbaiki masalah WordPress sendiri.

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me