Cara Menambah Butang “Pin It” Pinterest di WordPress (Panduan Muktamad)

Adakah anda mahu menambahkan butang Pinterest “Pin It” di WordPress? Baru-baru ini, sumber lalu lintas baru muncul dalam statistik blog kami.


Cukup ketara bagi kita untuk memperhatikan. Sumber trafik ini adalah Pinterest.

Pinterest adalah laman rangkaian sosial yang popular yang membolehkan anda berkongsi kandungan visual dan mendorong banyak lalu lintas ke laman web anda (ikuti WPBeginner di Pinterest).

Dalam artikel ini, kami akan menunjukkan kepada anda cara menambahkan butang Pinterest “Pin It” ke blog WordPress anda. Kami juga akan menerangkan cara menambahkan butang Pin It pada gambar laman web anda.

Tambah butang Pinterest Pin It di WordPress

Menambah Butang “Pin It” Pinterest Menggunakan Plugin

Pinterest secara rasmi menukar nama butang “Pin It” menjadi Jimat pada tahun 2016.

Walaupun beberapa pemalam masih menggunakan nama “Pin It” dan bukannya Save, mereka melakukan pekerjaan yang sama dengan menyematkan gambar anda ke Pinterest.

Cara termudah untuk menambahkan butang Pinterest ke laman WordPress anda adalah dengan menggunakan pemalam perkongsian sosial.

Kami mengesyorkan menggunakan pemalam Shared Counts untuk tujuan ini. Ini adalah plugin media sosial terbaik untuk WordPress kerana percuma dan membolehkan anda dengan mudah menambahkan butang Pinterest bersama dengan rangkaian sosial lain yang popular.

Untuk memulakan, anda perlu memasang dan mengaktifkan plugin Shared Counts. Anda boleh mengikuti panduan langkah demi langkah kami mengenai cara memasang pemalam WordPress untuk arahan terperinci.

Setelah dipasang, pergi ke Tetapan »Kiraan Dikongsi halaman untuk mengkonfigurasi pemalam.

Halaman tetapan Jumlah Dikongsi

Pada halaman tetapan, anda perlu menatal ke bawah Paparan bahagian dan kemudian klik pada kotak teks “Share Button to Display”.

Ini akan membuka menu lungsur di mana anda boleh memilih perkhidmatan media sosial yang ingin anda tambahkan. Secara lalai, Pinterest akan hadir di kotak itu, bersama dengan Facebook dan Twitter.

Anda juga boleh memilih lokasi dan jenis pos di mana anda mahu memaparkan butang Pinterest. Ia dilengkapi dengan pelbagai gaya butang yang dapat anda pilih dari pilihan ‘Kongsi gaya butang’.

Setelah selesai, jangan lupa untuk mengklik Simpan Perubahan butang untuk menyimpan tetapan.

Anda kini boleh mengunjungi sebarang catatan di laman web anda untuk melihat butang Pinterest beraksi.

Butang Pinterest ditambahkan pada catatan WordPress

Satu lagi perkara yang kemas mengenai SharedCounts ialah addon Custom Pinterest Image percuma yang terdapat di Github. Ini membolehkan anda menetapkan gambar dan keterangan perkongsian Pinterest khusus yang dioptimumkan untuk Pinterest.

Nota: Kami menggunakan plugin SharedCount di laman web kami kerana ini adalah pilihan terbaik di pasaran. Kodnya sangat baik dan percuma.

Menambah Butang Pin Pinterest secara manual di WordPress

Beberapa pengguna perantaraan mungkin lebih suka menambahkan butang perkongsian sosial secara manual ke laman WordPress mereka daripada menggunakan pemalam.

Mari kita lihat cara menambahkan butang Pinterest secara manual di WordPress.

Perkara pertama yang perlu anda lakukan ialah membuat sandaran WordPress lengkap dari laman web anda. Ini akan membantu anda memulihkan laman web anda sekiranya berlaku kerosakan secara tidak sengaja.

Seterusnya, anda perlu menyambung ke hosting WordPress anda menggunakan klien FTP dan kemudian pergi ke / wp-content / tema / folder.

Dari sini, anda perlu membuka folder tema semasa anda dan kemudian cari fail footer.php.

Muat turun fail php footer

Seterusnya, klik kanan pada fail tersebut dan kemudian pilih Muat turun dari menu. Ini akan memuat turun fail footer.php ke komputer anda.

Sekarang anda perlu membuka fail footer.php menggunakan editor teks biasa seperti Notepad dan kemudian tampal skrip berikut tepat sebelum tag.

(fungsi () {
window.PinIt = window.PinIt || {dimuat: false};
jika (window.PinIt.loaded) kembali;
window.PinIt.loaded = benar;
fungsi async_load () {
var s = document.createElement ("skrip");
s.jenis = "teks / javascript";
s.async = benar;
s.src = "https://assets.pinterest.com/js/pinit.js";
var x = document.getElementsByTagName ("skrip") [0];
x.parentNode.insertSebelum (s, x);
}
jika (window.attachEvent)
window.attachEvent ("muatan", async_load);
yang lain
window.addEventListener ("memuatkan", async_load, false);
}) ();

Setelah selesai, anda perlu menyimpan fail tersebut dan kemudian memuat naiknya semula ke folder tema semasa.

Seterusnya, anda perlu mencari dan memuat turun fail single.php dari folder tema anda dan membukanya untuk diedit. Selepas itu anda perlu menambahkan kod berikut.

Anda perlu memilih lokasi di mana anda mahu ia muncul dalam catatan anda. Selepas tajuk pos adalah penempatan yang paling biasa untuk butang media sosial.

<?php $ pinterestimage = wp_get_attachment_image_src (get_post_thumbnail_id ($ siaran->ID), ‘penuh’); ?>
ID)); ?>&media =<?php echo $ pinterestimage [0]; ?>&keterangan =<?php the_title (); ?>" kelas ="pin-it-butang" kiraan-susun atur ="menegak">Pin ia

Kod di atas memaparkan butang Pinterest dengan gambar, judul, keterangan, dan URL unggulan anda dalam parameter kongsi URL.

Akhirnya, anda perlu menyimpan fail dan memuat naiknya kembali ke direktori tema anda menggunakan FTP.

Ini akan menambah butang kongsi menegak pada catatan laman web anda. Sekiranya anda ingin memaparkan butang kongsi mendatar, maka ubah parameter susun atur kiraan menjadi mendatar.

Membuat Ringkas untuk Butang Pinterest

Baru-baru ini, salah seorang pengguna bertanya kepada kami bagaimana membuat kod pendek untuk butang Pinterest “Pin It”.

Kod pendek di WordPress membolehkan anda menambahkan item dinamik dengan mudah ke siaran, halaman, dan widget WordPress anda. Dengan membuat kod pendek, anda dapat menambahkan butang Pinterest secara manual dalam artikel anda.

Pertama, anda perlu menambahkan kod berikut pada fail functions.php tema anda atau pemalam khusus laman web:

fungsi get_pin ($ atts) {
$ pinterestimage = wp_get_attachment_image_src (get_post_thumbnail_id ($ pos->ID), ‘penuh’);
mengembalikan ‘ID)). ‘&media = ‘. $ pinterestimage [0]. ‘&keterangan = ‘. get_the_title (). ‘" kelas ="pin-it-butang" kiraan-susun atur ="menegak">Pin ia’; }

add_shortcode (‘pin’, ‘get_pin’);

Selepas itu, anda boleh menggunakan kod pendek [pin] di catatan WordPress anda di mana anda ingin memaparkan butang Pinterest.

Menambah Butang Pin Pinterest Di Atas Imej Anda

Sekiranya anda menjalankan laman web fesyen, fotografi, atau portfolio, anda pasti mahu gambar anda dikongsi di Pinterest untuk meningkatkan trafik laman web anda.

Mari kita lihat cara menambahkan butang Pinterest Pin it pada gambar anda di WordPress. Butang ini akan muncul hanya apabila pengguna membawa tetikus ke atas gambar anda, yang membolehkan mereka berkongsi gambar dengan mudah di profil Pinterest mereka.

Pertama, anda perlu memasang dan mengaktifkan pemalam Pinterest Pin it Button for Images.

Setelah pengaktifan, pergi ke Tetapan »Pinterest Pin It halaman untuk mengkonfigurasi pemalam.

Pinterest Pin It untuk halaman tetapan gambar

Pada halaman tetapan, anda dapat memilih di mana anda ingin menunjukkan butang “Pin It” di laman WordPress anda. Anda boleh memaparkannya hanya pada satu catatan, halaman, halaman kategori, atau di mana-mana sahaja di laman web anda.

Pilihan seterusnya adalah memilih keterangan lalai dari menu lungsur. Ini akan digunakan sebagai keterangan gambar untuk gambar yang disematkan.

Setelah selesai, anda perlu mengklik Jimat butang untuk menyimpan tetapan. Sekarang anda boleh melayari laman web anda dan kemudian arahkan kursor tetikus anda ke atas sebarang gambar untuk melihat butang Pinterest “Pin It”.

Pinterest Pin It pada gambar

Sekiranya anda ingin mengecualikan beberapa gambar daripada menunjukkan butang Pin It, maka anda boleh menambahkan nopin Kelas CSS ke gambar yang ingin anda kecualikan.

Untuk melakukan itu, anda perlu memilih blok gambar di editor pos dan kemudian klik pada ikon 3 titik menegak dari bar alat blok. Ini akan membuka menu di mana anda perlu mengklik pada Edit sebagai HTML pilihan.

Edit Gambar sebagai pilihan HTML untuk menambah kelas CSS

Anda sekarang akan melihat kod HTML gambar anda. Teruskan untuk menambah nopin kepada kelas atribut tag img:

nama gambar

Demikian pula, Anda juga dapat menggunakan plugin untuk menonaktifkan paparan automatik tombol “Pin It”, dan menggunakan kelas CSS “pinthis” untuk secara selektif menampilkan butang pada gambar tertentu.

Untuk melakukannya, anda perlu mengunjungi halaman tetapan pemalam dan kemudian cari Mahir bahagian di sebelah kanan halaman.

Pinterest Pin It plugin tetapan lanjutan

Sekarang anda perlu menyemak pilihan yang mengatakan “Tunjukkan” Pin it “hanya pada gambar dengan class =” pinthis “”, dan kemudian klik pada Jimat butang.

Pada kali berikutnya anda menambahkan gambar ke pos atau halaman, anda perlu memilih blok gambar dan kemudian menggunakan Edit sebagai HTML pilihan untuk menambah pinthis Kelas CSS ke kod gambar. Berikut adalah contoh:

nama gambar

Ini akan menunjukkan butang Pinterest pada gambar tertentu, walaupun anda telah mematikan pilihan untuk secara automatik menunjukkan butang Pin It di laman web anda.

Itu sahaja!

Kami harap artikel ini dapat membantu anda memahami cara menambahkan butang Pinterest “Pin It” ke blog WordPress anda. Anda mungkin juga ingin melihat panduan kami tentang cara membuat buletin e-mel dan mendapatkan lebih banyak pelanggan.

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me