Cara Membuat Buletin E-mel CARA KANAN (Langkah demi Langkah)

Adakah anda ingin membuat buletin e-mel untuk laman web, blog, atau perniagaan eCommerce anda?


Buletin e-mel membantu anda tetap berhubungan dengan pengguna anda, membawanya kembali ke laman web anda, dan mengubahnya menjadi pelanggan.

Cabarannya ialah banyak pemula sukar untuk memulakan buletin e-mel. Terutama kerana mereka merasa terlalu teknikal atau memakan masa.

Itu dulu berlaku 10 tahun yang lalu, tetapi sekarang membuat buletin e-mel sangat mudah bahkan yang bukan berteknologi dapat melakukannya!

Setelah membina buletin e-mel dengan lebih dari 1 juta pelanggan, kami telah memutuskan untuk membuat panduan utama mengenai cara memulakan buletin e-mel dengan arahan langkah demi langkah.

Matlamat kami adalah untuk membantu anda menjalani proses dan menyiapkan buletin e-mel anda dengan cara yang BETUL.

Cara membuat buletin dengan mudah

Oleh kerana ini adalah panduan yang komprehensif, kami telah memasukkan senarai kandungan untuk navigasi yang lebih mudah.

    Apa itu Buletin E-mel?

    Buletin e-mel adalah bentuk komunikasi dalam talian yang membolehkan anda menghantar berita, petua, dan kemas kini mengenai produk, perniagaan, atau bukan keuntungan anda.

    Untuk menerima kemas kini ini, orang perlu bergabung dengan senarai e-mel anda dengan memberikan alamat e-mel mereka. Pengguna ini disebut sebagai pelanggan, petunjuk, atau kenalan.

    Organisasi dan individu menggunakan buletin e-mel dengan pelbagai cara. Sebagai contoh, perniagaan menggunakan buletin e-mel untuk menghantar pengguna maklumat produk, kedatangan baru, dan kemas kini terkini.

    Laman web dan blog menggunakan buletin e-mel untuk menghantar kemas kini kandungan, meningkatkan lalu lintas, dan membangun pengikut setia.

    Mengapa Memulakan Buletin E-mel?

    Tahukah anda, lebih daripada 75% orang yang melayari laman web anda hari ini tidak akan menjumpainya lagi?

    Bukan salah anda, cuma internet begitu besar dan terdapat banyak kandungan di luar sana.

    Memulakan buletin e-mel akan membolehkan anda menukar pelawat laman web tersebut menjadi pelanggan. Setelah mereka menyertai buletin e-mel anda, anda akan dapat terus menghubungi dan membawa mereka kembali ke laman web anda.

    Pada dasarnya tanpa buletin e-mel, anda kehilangan calon pelanggan dan pelanggan setiap hari.

    Sekarang anda mungkin berfikir, ‘Bagaimana jika kami meminta pengguna mengikuti kami di media sosial? Bukankah itu memberikan cara untuk menghubungi pengguna tersebut? ‘

    Ini pasti, dan anda pasti membina media sosial berikut. Walau bagaimanapun, anda tidak memiliki platform media sosial tersebut.

    Raksasa media sosial seperti Facebook dan Twitter menghadkan jangkauan penonton anda. Lebih penting lagi, sebilangan besar pengguna anda mungkin tidak sering memeriksa suapan sosial mereka.

    Sebaliknya, orang cenderung memeriksa peti masuk e-mel mereka beberapa kali setiap hari. Sebilangan besar pengguna menggunakan peranti mudah alih dengan pemberitahuan dihidupkan untuk e-mel.

    Untuk lebih lanjut mengenai topik ini, lihat artikel kami mengenai mengapa membina buletin e-mel sangat penting.

    Siapa Yang Harus Memulakan Surat Berita E-mel?

    Ramai pengguna kami sering bertanya kepada kami apakah mereka harus membuat buletin untuk perniagaan, blog, atau organisasi mereka. Jawapan kami selalu ‘Ya’.

    Walaupun anda baru bermula, anda harus mula membina buletin anda dari hari 1. Setiap hari anda tidak melakukan ini, anda kehilangan wang, pelanggan, dan bakal pelanggan.

    Pemasaran e-mel adalah situasi menang-menang tanpa mengira industri, perniagaan, atau lalu lintas laman web anda.

    1. Pemasaran E-mel untuk Perniagaan Kecil

    Laman web perniagaan, tanpa mengira industri atau saiznya, selalu mendapat manfaat daripada membuat buletin.

    Ini adalah kaedah paling efektif untuk tetap berhubungan dengan pelanggan, pelawat laman web, dan bakal pelanggan anda yang ada.

    Pendaftaran Buletin Sony PlayStation

    2. Surat berita e-mel untuk laman web e-dagang

    Satu kajian mendapati bahawa lebih daripada 44% penerima e-mel telah melakukan sekurang-kurangnya satu pembelian kerana e-mel promosi.

    Sekiranya anda menjalankan kedai dalam talian, pemasaran e-mel adalah alat yang paling berkesan untuk menukar kereta yang ditinggalkan menjadi pelanggan yang membayar.

    Sejak sekian lama, syarikat gergasi eCommerce telah menggunakan e-mel dengan berkesan untuk menukar pengunjung kasual menjadi pembeli.

    E-mel troli terbengkalai

    3. Buletin E-mel untuk Bukan Untung

    Organisasi bukan keuntungan perlu menghubungi penyokong mereka untuk mendapatkan sumbangan, sokongan, acara dan banyak lagi. Media lain seperti media sosial, telefon, dan surat fizikal berharga lebih banyak wang daripada pemasaran e-mel.

    Borang pendaftaran buletin Human Rights Watch

    Membuat buletin e-mel membolehkan bukan keuntungan terus berhubung dengan masyarakat umum, penyokong dan penderma.

    Pengguna cenderung membuka e-mel dari bukan keuntungan yang mereka sokong. Sebenarnya, 49% milenium lebih suka mendapatkan kemas kini dari organisasi yang mereka sokong melalui e-mel.

    Untuk mengetahui lebih lanjut, lihat artikel ini mengapa pemasaran e-mel sangat penting untuk bukan keuntungan.

    4. E-mel Newsletter untuk Blog dan Laman Web Berita

    Sekiranya anda ingin memulakan blog atau membuat laman berita berdasarkan kandungan, pemasaran e-mel adalah kaedah terbaik untuk membina khalayak anda. Anda akan melihat bahawa semua pemasar internet yang popular, penyokong pengaruh, dan blogger terkenal secara aktif membina senarai e-mel mereka.

    Buletin Chris Brogan

    Inilah sebabnya:

    • Anda dapat menghantar kemas kini e-mel kepada pengguna yang sebaliknya tidak akan kembali ke laman web anda lagi.
    • Anda membina khalayak pembaca setia yang tetap tanpa bergantung pada platform pihak ketiga seperti carian dan media sosial.
    • Anda tidak mengawal enjin carian atau media sosial. Kedudukan carian anda boleh menurun dan profil media sosial anda dapat digantung tanpa sebab. Sebaliknya, anda memiliki senarai e-mel anda dan mempunyai kebebasan sepenuhnya untuk menggunakannya.

    5. Surat e-mel untuk Pendidikan

    Institusi pendidikan memerlukan sokongan daripada komuniti pelajar, fakulti, ibu bapa, dan perniagaan tempatan yang terlibat. Sama ada untuk penggalangan dana, kemasukan, acara, atau aktiviti lain; E-mel adalah kaedah paling murah dan langsung untuk menghubungi sekolah dan kolej.

    Borang pendaftaran buletin University of California

    Ini adalah beberapa contoh bagaimana buletin e-mel dapat memberi manfaat kepada perniagaan, individu, dan bukan keuntungan. Terdapat banyak lagi contoh di luar sana, itulah sebabnya mengapa kebanyakan pemasar percaya bahawa pemasaran e-mel sangat penting untuk berjaya dalam talian.

    Oleh itu, mari kita lihat bagaimana anda boleh memulakan buletin e-mel dengan mudah untuk mengembangkan perniagaan dan jenama anda sendiri.

    Langkah 1. Memulakan Buletin E-mel

    Perkara paling penting yang anda perlukan untuk memulakan buletin e-mel anda ialah penyedia perkhidmatan pemasaran e-mel. Ini adalah syarikat yang membolehkan anda mengumpulkan alamat e-mel dan menghantar e-mel besar-besaran.

    Terdapat ratusan perkhidmatan pemasaran e-mel di dunia termasuk Constant Contact, SendinBlue, AWeber, Drip, ConvertKit, dan banyak lagi.

    Setelah mencuba hampir semua perkhidmatan pemasaran e-mel yang popular, kami mengesyorkan pengguna kami menggunakan Constant Contact. Mereka adalah salah satu penyedia perkhidmatan pemasaran e-mel yang paling popular di dunia, dan sokongan mereka sangat baik dalam membantu orang memulakannya.

    Constant Contact menawarkan platform pemasaran e-mel yang mesra pemula dengan alat seret dan lepas yang mudah untuk membantu anda memulakan dengan cepat. Mereka juga mempunyai alat pertumbuhan senarai e-mel maju, automasi pemasaran, templat menarik, dan banyak lagi.

    Pertama, anda perlu melayari laman web Constant Contact dan klik pada butang pendaftaran. Mereka mempunyai percubaan percuma 60 hari (tidak memerlukan kad kredit).

    Mendaftar untuk Hubungan Tetap

    Setelah anda mengklik butang, ia akan membawa anda ke halaman pendaftaran di mana anda perlu memberikan maklumat untuk membuat akaun anda.

    Isi borang pendaftaran

    Selepas anda melengkapkan pendaftaran, anda akan diarahkan ke susunan panduan Constant Contact. Klik pada ‘Langkau langkah ini’ di bawah ini kerana kami akan menunjukkan kepada anda cara menyiapkannya nanti dalam artikel ini.

    Langkau penyihir persediaan

    Anda kini akan mencapai papan pemuka Konstanta Kenalan anda. Di sinilah anda akan menguruskan senarai e-mel, pelanggan, dan menghantar buletin e-mel anda.

    Papan pemuka Kenalan Tetap

    Nota: Akaun percubaan percuma Constant Contact hanya membolehkan anda menghantar sehingga 100 e-mel. Anda perlu membeli rancangan berbayar mereka untuk mengakses semua ciri hebat. Pengguna WPBeginner dapat potongan 20% istimewa ketika menggunakan kod kupon Constant Contact kami.

    Langkah 2. Membuat Senarai E-mel

    Senarai e-mel pada dasarnya adalah senarai kenalan pelanggan anda. Anggaplah ia sebagai buku kenalan yang mengandungi alamat e-mel semua pengguna yang mendaftar untuk menerima buletin e-mel anda.

    Untuk memastikan kenalan anda tetap teratur, anda perlu membuat senarai e-mel.

    Cukup klik pada pautan ‘Kenalan’ dari menu atas dan kemudian klik pada pautan Senarai E-mel di bar sisi.

    Membuat senarai e-mel baru

    Halaman ini akan menunjukkan semua senarai e-mel anda. Secara lalai, Constant Contact membuat senarai e-mel untuk anda berlabel ‘Minat Umum’. Anda perlu mengklik pautan ‘Masukkan senarai baru’ untuk membuat senarai e-mel baru.

    Pilih nama untuk senarai e-mel anda

    Anda akan diminta memasukkan nama untuk senarai anda. Anda boleh memasukkan apa sahaja di sini yang dapat membantu anda mengenal pasti senarai dengan mudah.

    Seterusnya, klik pada butang ‘Add list’, dan Constant Contact akan membuat senarai untuk anda.

    Senarai e-mel dibuat

    Untuk mula menggunakan senarai e-mel ini, anda memerlukan sekurang-kurangnya satu kenalan yang ditambahkan kepadanya. Anda boleh menambahkan kenalan ke senarai anda secara manual dengan mengunjungi halaman ‘Kenalan’ dan mengklik butang ‘Tambah Kenalan’.

    Tambahkan kenalan ke senarai e-mel anda

    Ini akan menunjukkan menu lungsur kepada anda, menanyakan bagaimana anda ingin menambahkan kenalan. Anda perlu memilih ‘Taip dalam satu kenalan’ untuk meneruskan.

    Pada skrin seterusnya, anda perlu memasukkan maklumat hubungan. Anda boleh menambahkan salah satu alamat e-mel anda sendiri di sini. Ini akan membolehkan anda menguji kempen e-mel anda.

    Menambah kenalan ke senarai e-mel anda

    Setelah memasukkan maklumat hubungan anda, klik pada butang simpan untuk menambahkannya. Senarai e-mel anda kini sudah siap digunakan.

    Sekarang setelah anda membuat senarai e-mel, inilah masanya untuk membuat beberapa tetapan senarai asas.

    Langkah 3. Menyiapkan Tetapan Senarai E-mel Anda

    Perkara pertama yang anda ingin sediakan adalah e-mel selamat datang. Ini adalah mesej e-mel yang dihantar kepada pengguna anda ketika mereka menyertai buletin e-mel anda.

    Mari kita mulakan.

    Pertama, anda perlu mengklik pautan ‘Kempen’ dari menu atas dan kemudian klik pada butang ‘Buat’.

    Buat kempen e-mel selamat datang

    Ini akan memunculkan pop timbul di mana anda akan diminta untuk memilih jenis kempen e-mel. Klik pada ‘Automasi E-mel’ untuk meneruskan.

    Kempen automatik e-mel

    Selepas itu, anda perlu memilih jenis automasi e-mel. Klik pada pilihan ‘Selamat datang e-mel’ untuk meneruskan.

    Pilih e-mel selamat datang automatik

    Seterusnya, anda akan diminta memilih templat untuk e-mel anda. Pembangun akan secara automatik menunjukkan templat ‘E-mel selamat datang’ yang boleh anda gunakan sebagai titik permulaan.

    Pilih templat e-mel selamat datang

    Cukup klik pada templat untuk memilih dan membukanya dalam pembangun e-mel drag and drop Constant Contact.

    Membuat e-mel alu-aluan

    Dari sini, anda akan merancang templat buletin e-mel selamat datang.

    Anda boleh mulakan dengan memberikan judul yang tepat kepada kempen anda, ini akan membantu anda mengenal pasti kempen ketika anda perlu mengedit atau mengubahnya di masa depan.

    Klik pada pautan ‘Tanpa Judul…’ di sudut kiri atas untuk mengeditnya. Sekarang masukkan nama untuk kempen anda, misalnya, e-mel selamat datang, pendaftaran pengguna baru, pengenalan, dll.

    Nama kempen

    Selepas itu, anda boleh mula mengedit templat e-mel. Ia adalah editor drag-and-drop, jadi anda hanya boleh menyeret elemen dari lajur kiri dan meletakkannya di kanvas. Anda juga boleh menunjukkan dan mengklik di mana sahaja dalam e-mel untuk mengeditnya.

    Arahkan dan klik untuk mengedit e-mel selamat datang anda

    Anda boleh mengganti logo dengan logo anda sendiri, menambahkan gambar tajuk anda sendiri agar sesuai dengan jenama anda, menyesuaikan subjek e-mel dan teks mesej agar sesuai dengan keperluan anda.

    Setelah anda berpuas hati dengan reka bentuknya, klik ‘Simpan’ untuk menyimpan e-mel anda dan kemudian klik butang ‘Teruskan’.

    Pembangun e-mel sekarang akan meminta anda memilih senarai e-mel. Teruskan dan pilih senarai yang anda buat pada langkah sebelumnya. Selepas itu, isi borang alamat fizikal.

    Tetapan e-mel selamat datang

    Oleh kerana undang-undang anti-spam di banyak negara, anda perlu memasukkan maklumat alamat fizikal di setiap e-mel buletin. Ini boleh menjadi alamat perniagaan anda atau P.O. kotak.

    Terakhir, klik pada butang ‘Aktifkan’ di sudut kanan atas skrin untuk menyimpan dan mengaktifkan e-mel selamat datang.

    Sambutan kempen e-mel selamat datang

    Anda berjaya menyiapkan kempen ‘E-mel selamat datang’. Mulai sekarang, semua pengguna baru yang menyertai buletin anda akan menerima e-mel ini semasa mendaftar.

    Beberapa petua untuk menulis e-mel selamat datang yang berkesan

    E-mel selamat datang mempunyai kadar buka rata-rata 50% yang lebih tinggi daripada buletin e-mel lain yang anda hantar.

    Ini adalah perkara pertama yang akan didengar oleh pelanggan baru daripada anda. Ini adalah peluang anda untuk menarik perhatian mereka, jadi mereka menantikan buletin e-mel anda yang seterusnya.

    • Ucapkan terima kasih dan beritahu pengguna anda bahawa anda menghargai mereka berkongsi maklumat hubungan mereka dengan anda.
    • Seterusnya, anda ingin memperkenalkan diri, perniagaan anda, dan apa yang anda lakukan. Pastikan ringkas dan ringkas.
    • Beritahu pengguna anda seberapa kerap anda akan menghantar e-mel kepada mereka dan jenis kandungan dan tawaran yang mereka harapkan.
    • Sekiranya anda menjanjikan insentif kepada pengguna untuk menyertai senarai e-mel anda, maka sertakan maklumat tersebut dalam e-mel selamat datang.
    • Cara terbaik untuk memperkenalkan pengguna kepada jenama anda adalah dengan menghantar mereka ke kandungan yang paling berguna di laman web anda. Ini membantu mereka menemui kandungan dan membina penglibatan.

    Untuk lebih banyak petua, lihat panduan ini mengenai cara menulis e-mel selamat datang yang sempurna untuk pelanggan baru.

    Langkah 4. Menyiapkan Borang Pendaftaran Buletin untuk Mendapatkan Lebih Banyak Pelanggan

    Sekarang anda telah mendaftar dengan platform pemasaran e-mel dan menyediakan senarai e-mel anda. Inilah masanya untuk mula mempromosikannya.

    Cara termudah untuk mendapatkan lebih banyak pelanggan adalah dengan menambahkan borang pendaftaran buletin ke laman web anda. Biasanya, perkhidmatan pemasaran e-mel anda mempunyai borang pendaftaran siap pakai yang boleh anda tambahkan ke laman web anda.

    Walau bagaimanapun, borang pendaftaran ini tidak kelihatan baik dan kadangkala tidak sesuai di dalam bekas tempat anda mahu meletakkannya.

    Mari kita lihat cara menambahkan borang pendaftaran buletin dengan mudah ke laman WordPress anda. Kami akan menunjukkan kepada anda dua kaedah, dan anda boleh memilih salah satu atau kedua-duanya sekali.

    1. Tambahkan Borang Pendaftaran Buletin Menggunakan WPForms Lite (Percuma)

    WPForms adalah tarikan terbaik & lepaskan WordPress dari pemalam di pasaran. Mereka mempunyai versi percuma yang disebut WPForms lite yang merangkumi sokongan terpasang untuk berhubung dengan akaun Perhubungan Tetap anda.

    Ini membolehkan anda menggunakan pembangun borang seret dan lepas WPForms untuk membuat borang pendaftaran buletin anda.

    Perkara pertama yang perlu anda lakukan ialah memasang dan mengaktifkan plugin WPForms Lite. Untuk maklumat lebih lanjut, lihat panduan langkah demi langkah kami mengenai cara memasang pemalam WordPress.

    Setelah diaktifkan, anda perlu melawat WPForms »Tetapan halaman dan klik pada tab ‘Integrasi’.

    Integrasi WPForms

    Anda akan melihat integrasi Constant Contact disenaraikan di sana. Anda perlu mengklik untuk mengembangkannya dan kemudian klik pada butang ‘Tambah Akaun’.

    Ini akan menunjukkan kepada anda maklumat yang diperlukan untuk menyambungkan akaun Perhubungan Tetap anda ke WPForms. Klik pada pautan yang bertuliskan ‘Klik di sini untuk mendaftar dengan Constant Contact’.

    Sambungkan Hubungan Tetap ke WPForms

    Ini akan memunculkan pop timbul yang akan membawa anda ke laman web Constant Contact. Klik pada butang ‘Benarkan’ untuk memberi WPForms akses ke akaun Perhubungan Tetap anda.

    Benarkan akses

    Seterusnya, anda akan melihat kod kebenaran yang perlu anda salin.

    Kod kebenaran

    Kembali ke halaman tetapan WPForms dan masukkan kod kebenaran yang anda salin sebelumnya. Anda juga perlu memberikan nama untuk penyatuan ini.

    Tambahkan kod kebenaran

    Akhirnya, klik pada butang ‘Connect to Constant Contact’.

    WPForms sekarang akan menyambung ke akaun Kontak Tetap anda. Anda akan melihat label ‘Bersambung’ muncul di sebelah integrasi.

    Hubungan Tetap disambungkan

    Sekarang anda sudah bersedia untuk membuat borang pendaftaran buletin anda menggunakan WPForms.

    Cukup menuju ke WPForms »Tambah Baru halaman untuk melancarkan antara muka pembangun WPForms.

    Membuat borang pendaftaran buletin

    Berikan tajuk untuk borang anda dan kemudian klik pada templat ‘Borang pendaftaran buletin’.

    Ini akan memuatkan borang pendaftaran yang telah dibaca dengan medan yang diperlukan sudah ditambahkan ke borang.

    Menyunting borang pendaftaran buletin

    Anda boleh menunjukkan dan mengklik untuk mengedit medan borang, menukar label medan, dan menambahkan lebih banyak medan dari lajur kiri jika diperlukan.

    Setelah anda berpuas hati dengan borang tersebut, anda perlu mengklik tab Pemasaran untuk mengintegrasikannya dengan Constant Contact.

    Tambahkan sambungan baru

    Klik pada tab Contact Constant dan kemudian klik pada butang ‘Add Connection’. Anda akan diminta memberikan tajuk untuk sambungan ini. Anda boleh memasukkan apa sahaja di sini dan kemudian klik butang OK.

    Namakan sambungan anda

    Seterusnya, anda akan melihat tetapan untuk sambungan ini. Ia akan mengesan akaun Perhubungan Tetap anda secara automatik dan menunjukkannya di bawah medan Pilih Akaun.

    Di bawah ini anda perlu memilih senarai e-mel. Klik di atasnya untuk memilih senarai e-mel yang anda buat sebelumnya.

    Pilih senarai senarai e-mel dan borang peta

    Selepas itu, anda perlu memetakan medan borang WPForms anda ke medan Constant Contact. Setelah selesai, anda boleh mengklik butang ‘Simpan’ di bahagian atas untuk menyimpan borang pendaftaran anda.

    WPForms juga menjadikannya sangat mudah untuk menambahkan borang pendaftaran buletin anda di mana sahaja di laman web anda.

    Sekiranya anda ingin menambahkan borang ke bar sisi laman web anda, kunjungi Rupa »Widget halaman dan tambahkan widget WPForms ke bar sisi.

    Widget WPForms

    Berikan tajuk untuk widget anda dan kemudian pilih borang pendaftaran yang anda buat sebelumnya. Jangan lupa untuk mengklik butang ‘Simpan’ untuk menyimpan tetapan anda.

    Anda kini boleh melayari laman web anda untuk melihat bentuk pendaftaran buletin anda.

    Borang pendaftaran buletin dipaparkan di bar sisi

    Anda juga boleh menambahkan borang pendaftaran ke catatan blog atau halaman anda. Cukup edit catatan dan tambahkan blok WPForms ke kawasan kandungan.

    Menambah blok WPForms ke catatan blog

    Setelah menambahkan blok, pilih borang pendaftaran buletin yang anda buat sebelumnya dan WordPress akan memuatkannya ke dalam catatan anda. Anda kini boleh menyimpan atau menerbitkan catatan anda dan mengunjungi laman web anda untuk melihatnya beraksi.

    Borang pendaftaran buletin dalam catatan WordPress

    2. Tambahkan Borang Pendaftaran Buletin Menggunakan OptinMonster (Pro)

    Untuk kaedah ini, kami akan menggunakan OptinMonster, yang merupakan alat terbaik di pasaran untuk membantu anda mendapatkan lebih banyak pelanggan e-mel, lebih cepat!

    Ia merangkumi berpuluh-puluh borang pendaftaran penukaran tinggi seperti pop timbul lightbox dengan teknologi niat keluar, optin 2 langkah, borang slaid, bar terapung, dan banyak lagi. Ini memberi anda alat canggih yang anda perlukan untuk mengembangkan senarai e-mel anda dengan cepat.

    Untuk lebih jelasnya, lihat kajian kes OptinMonster kami yang lengkap untuk mengetahui bagaimana kami menggunakannya untuk meningkatkan pelanggan e-mel kami sebanyak 600%.

    Pertama, anda perlu mendaftar untuk akaun OptinMonster. Ini adalah perkhidmatan premium dan rancangan mereka bermula dari $ 9 sebulan.

    Anda boleh menggunakan kod kupon OptinMonster kami: WPB10 untuk mendapat potongan 10% dari pembelian anda.

    Setelah anda mendaftar untuk OptinMonster, anda akan mencapai papan pemuka akaun anda.

    Mari buat kempen OptinMonster pertama anda. Klik pada butang ‘Buat Kempen’ untuk memulakan.

    Buat kempen

    Seterusnya, anda akan diminta memilih jenis optin. Demi panduan ini, kami akan membuat borang pendaftaran pop timbul lightbox. Di bawah ini, anda perlu memilih templat untuk kempen anda.

    Pilih jenis dan templat optin

    Selepas itu, anda akan diminta memberikan tajuk untuk kempen anda dan memasukkan alamat laman web anda.

    Tetapan kempen

    Ini akan melancarkan antara muka pembangun OptinMonster. Ini adalah pembangun kempen drag and drop yang hebat di mana anda boleh merancang borang optin anda.

    Pembangun OptinMonster

    Anda boleh menunjuk dan mengklik untuk mengedit item di skrin. Anda juga boleh menambah blok baru untuk menambahkan elemen yang berbeza pada pilihan anda.

    Setelah anda berpuas hati dengan reka bentuknya, sudah tiba masanya untuk menyambungkan kempen OptinMonster ke akaun Kontak Tetap anda.

    Tukar ke tab ‘Integrasi’ dari menu atas dan kemudian klik pada butang ‘Tambahkan integrasi baru’.

    Menambah integrasi baru dalam OptinMonster

    Seterusnya, anda perlu memilih Constant Contact sebagai ‘Penyedia perkhidmatan e-mel’ anda dan kemudian klik pada butang ‘Register with Constant Contact’.

    Ini akan memunculkan pop timbul di mana anda perlu mengklik butang ‘Benarkan’.

    Benarkan OptinMonster mengakses akaun Perhubungan Tetap anda

    Beralih kembali ke OptinMonster dan berikan nama untuk sambungan ini. Selepas itu, klik pada butang ‘Connect to Constant Contact’.

    Sambungkan Hubungan Tetap ke OptinMonster

    OptinMonster kini akan mengambil butiran akaun Tetap Perhubungan anda. Anda perlu memilih senarai e-mel yang anda buat untuk buletin anda.

    Pilih senarai e-mel anda

    Sekarang, kami akan melihat peraturan paparan untuk kempen anda. Peraturan paparan membolehkan anda memilih kapan dan di mana untuk menampilkan kempen anda.

    Peraturan paparan

    Secara lalai, OptinMonster akan menunjukkan pop timbul kepada mana-mana pengguna selepas 5 saat. Munculan hanya akan muncul pada paparan halaman pertama mereka dan tidak akan mengganggu pengguna anda lagi pada sesi yang sama.

    Seterusnya, anda perlu beralih ke tab Publish dan menukar status kempen ke Live. Selepas itu, jangan lupa untuk mengklik butang ‘Simpan’ untuk menyimpan semua tetapan kempen anda.

    Terbitkan kempen OptinMonster anda

    Kempen OptinMonster anda kini sudah siap, mari kita tambahkan ke laman WordPress anda.

    Pertama, anda perlu memasang dan mengaktifkan plugin OptinMonster percuma di laman web anda. Plugin ini berfungsi sebagai penyambung antara laman WordPress anda dan OptinMonster.

    Setelah diaktifkan, anda perlu mengklik item menu OptinMonster di bar sisi admin WordPress anda. Pada skrin seterusnya, klik butang ‘Sambungkan Akaun Anda’ untuk meneruskan.

    Sambungkan OptinMonster ke WordPress

    Seterusnya, anda akan diminta memasukkan kunci API OptinMonster anda. Anda boleh mendapatkan maklumat ini di bawah akaun anda di laman web OptinMonster.

    Sambung ke OptinMonster

    Setelah memasukkan kunci API, klik pada butang ‘Connect to OptinMonster’. Plugin sekarang akan menghubungkan laman web anda ke OptinMonster.

    Seterusnya, anda perlu beralih ke tab ‘Kempen’. Di sinilah semua kempen OptinMonster anda akan muncul. Sekiranya anda tidak melihat sebarang kempen di sini, klik pada butang ‘Segarkan kempen’.

    Hidupkan kempen di laman web anda

    Sekarang anda perlu mengklik ‘Siaran Langsung’ di bawah kempen yang baru anda buat. Selepas itu, anda boleh melayari laman web anda dalam tab penyemak imbas Penyamaran baru untuk melihat tindakan pop timbul pendaftaran buletin anda.

    Borang pendaftaran buletin

    OptinMonster adalah alat yang sangat hebat untuk mendapatkan lebih banyak pelanggan untuk laman web anda dengan cepat.

    Berikut adalah beberapa jenis kempen lain yang boleh anda buat dengan OptinMonster.

    • Borang pendaftaran kotak tatal slaid-in
    • Borang pendaftaran footer apung yang melekit
    • Mencetuskan FOMO dengan borang pendaftaran pemasa undur

    Langkah 5. Menghantar Buletin E-mel Pertama Anda

    Setelah anda menambahkan borang pendaftaran buletin ke laman web anda, anda akan mula mendapat pelanggan secara beransur-ansur. Setelah mendapat e-mel selamat datang anda, pelanggan baru ini akan menunggu untuk melihat apa yang anda hantarkan seterusnya.

    Anda sekarang sudah bersedia untuk mula menghantar e-mel buletin.

    Mari buat kempen e-mel pertama anda.

    Perkara hebat mengenai penggunaan Constant Contact adalah ia dilengkapi dengan pembangun e-mel yang sangat mudah digunakan dengan banyak templat yang indah.

    Membuat kempen anda dan menghantar e-mel buletin cukup mudah. Cukup log masuk ke akaun Perhubungan Tetap anda dan klik pada menu Kempen dari atas.

    Buat kempen Kontak Tetap baru

    Halaman kempen menyenaraikan semua kempen e-mel semasa, lalu, dan automatik anda. Klik pada butang buat untuk memulakan e-mel baru.

    Anda akan diminta untuk memilih jenis kempen. Klik untuk memilih jenis kempen ‘E-mel’ dan teruskan.

    Pilih jenis kempen e-mel

    Seterusnya, anda perlu memilih templat e-mel untuk buletin anda. Constant Contact dilengkapi dengan beberapa templat siap pakai untuk pelbagai industri, kempen, dan jenis e-mel.

    Pilih templat e-mel

    Semua templat e-mel ini dapat disesuaikan sepenuhnya, dan anda boleh menambahkan logo dan gambar anda sendiri untuk menyesuaikannya. Setelah anda mengedit dan menyimpan templat, anda akan dapat menggunakannya untuk kempen masa depan anda.

    Sebaiknya mulakan dengan templat buletin ringkas dan sesuaikan dengan logo jenama anda sendiri.

    Cukup klik pada templat untuk memilihnya untuk buletin e-mel anda. Kontak Tetap kemudian akan memuatkan pembangun e-mel dengan templat pilihan anda.

    Mengedit templat e-mel anda

    Ini adalah pembina e-mel yang sama dengan yang anda gunakan untuk membuat e-mel selamat datang. Anda boleh menambahkan logo jenama, titik dan klik untuk menambahkan teks, pautan, dan gambar.

    Menambah catatan blog anda ke buletin e-mel

    Anda juga boleh mengambil dan menambahkan catatan blog anda ke buletin. Klik pada butang ‘More’ di lajur kiri dan kemudian seret dan lepaskan blok ‘Read More’ ke e-mel anda.

    Menambah catatan blog dengan pautan baca lebih lanjut

    Seterusnya, anda perlu mengklik blok ‘Baca lebih lanjut’ untuk mengeditnya. Ini akan memunculkan pop timbul di mana anda perlu memasukkan pautan catatan blog yang ingin anda tambahkan.

    Tambahkan catatan blog ke e-mel anda

    Klik pada butang pratonton untuk mengambil gambar pilihan dan keterangan artikel dan kemudian klik pada butang Masukkan. Ulangi proses untuk menambah lebih banyak catatan blog jika diperlukan.

    Setelah anda berpuas hati dengan reka bentuk dan kandungan e-mel anda, klik pada butang ‘Teruskan’ untuk terus maju.

    Terus ke tetapan e-mel

    Pada skrin seterusnya, pertama, anda perlu memilih alamat e-mel yang ingin anda hantar mesej ini. Selepas itu, semak tetapan e-mel lain di halaman.

    Tetapan dan penjadualan e-mel

    Terakhir, anda perlu memilih sama ada anda mahu segera menghantar e-mel ini atau menjadualkannya untuk dihantar kemudian.

    Kami mengesyorkan menghantar e-mel anda mengikut jadual yang tetap. Ini membantu pengguna anda menjangkakan kedatangan e-mel anda dan menetapkan jangkaan. Untuk lebih lanjut mengenai topik ini, lihat panduan ini untuk memilih masa terbaik untuk menghantar e-mel buletin.

    Klik pada butang Jadual di sudut kanan atas skrin untuk menyimpan e-mel anda.

    Itu sahaja, anda berjaya membuat e-mel buletin pertama anda dan dijadualkan untuk menghantarnya.

    Perlukan bantuan untuk menulis e-mel buletin yang berkesan? Lihat petua ini untuk menulis buletin e-mel yang berkesan.

    Langkah 6. Petua Dapatkan Lebih Banyak Pelanggan E-mel

    Pada tahun 2018, jumlah pengguna e-mel global berjumlah 3.8 bilion pengguna.

    Dalam kajian lain, 48% peserta mengatakan bahawa mereka ingin menerima kemas kini e-mel dari jenama kegemaran mereka.

    Ini bermaksud bahawa pengguna lebih suka mendapatkan e-mel dari perniagaan kegemaran mereka. Satu-satunya persoalan yang tinggal ialah bagaimana anda membuat mereka melanggan buletin anda?

    Nasib baik, pemasaran e-mel telah lama wujud. Pakar kerap bereksperimen, berkongsi, dan mencari cara baru untuk mengembangkan senarai e-mel mereka.

    Di sini kami akan berkongsi beberapa petua kami sendiri yang diuji dan terbukti berkesan.

    1. Gunakan pelbagai borang pendaftaran

    Ramai pemula hanya menambah satu borang pendaftaran buletin ke laman web mereka dan melupakannya. Tambahkan pelbagai borang pendaftaran ke laman web anda menggunakan pelbagai penempatan.

    Borang pendaftaran berbilang

    Walau bagaimanapun, anda perlu berhati-hati untuk tidak merosakkan pengalaman pengguna dengan arahan agresif untuk mendaftar.

    Sebagai contoh, dalam tangkapan skrin di atas, permintaan kedua hanya muncul apabila pengguna menatal ke bawah dan borang pendaftaran pertama tidak lagi kelihatan.

    Pemeriksa Media Sosial menggunakan pelbagai borang pendaftaran dan strategi kreatif yang telah membantu mereka mendapatkan lebih daripada 250,000 pelanggan e-mel (kajian kes).

    Terus bereksperimen dengan pelbagai bentuk dan penempatan untuk mengetahui apa yang memberi anda hasil terbaik.

    2. Gunakan magnet plumbum untuk menangkap lebih banyak pelanggan

    Lead Magnet adalah tawaran istimewa yang digunakan sebagai insentif untuk menyertai buletin e-mel anda. Tawaran istimewa ini boleh menjadi muat turun eksklusif, ebook, sumber berguna, kupon diskaun, dll.

    Lead Magnet berfungsi dengan sangat baik kerana mereka menawarkan kepuasan dan nilai segera kepada pengguna untuk melakukan sesuatu tindakan.

    Anda dapat melihat contoh langsung magnet plumbum di bawah artikel ini, di mana kami menawarkan kepada pengguna muat turun percuma toolkit WordPress utama kami sebagai insentif.

    Contoh magnet plumbum

    3. Menawarkan Peningkatan Kandungan

    Sama seperti magnet plumbum, peningkatan kandungan menawarkan pengguna kandungan atau bonus tambahan, yang boleh mereka muat turun setelah mendaftar ke buletin anda.

    Anda boleh menambahkan peningkatan kandungan ke kandungan sedia ada dengan mudah. Ini boleh menjadi senarai semak, muat turun PDF artikel, kajian kes, laporan penyelidikan, dan banyak lagi.

    Contoh peningkatan kandungan

    Untuk maklumat lebih lanjut, lihat panduan kami mengenai cara menambah peningkatan kandungan di WordPress.

    4. Gunakan media sosial untuk mengembangkan senarai e-mel anda

    Mempromosikan buletin di media sosial

    Laman web anda bukan satu-satunya tempat untuk mempromosikan buletin anda dan mencari pelanggan baru. Platform media sosial boleh menjadi tempat lain untuk menukar pengikut menjadi pelanggan e-mel.

    Untuk petua terperinci, lihat panduan kami mengenai cara menggunakan media sosial untuk mengembangkan senarai e-mel anda

    Perlu lebih banyak petua? Lihat panduan pemasaran e-mel berikut:

    • 73 petua terbukti untuk mengembangkan senarai e-mel anda
    • Cara melakukan penghasilan plumbum di WordPress
    • 12 petua untuk mengembangkan senarai e-mel anda dengan cepat

    Langkah 7. Cara Menjana Wang dari Buletin E-mel

    Salah satu pepatah yang popular di kalangan pemasar digital adalah bahawa “Wang itu ada dalam senarai”. Setiap dolar yang anda belanjakan untuk pemasaran e-mel mempunyai pulangan rata-rata $ 32 dolar.

    Seiring bertambahnya jumlah pelanggan anda, anda ingin meneroka peluang untuk mengewangkan buletin e-mel anda.

    Berikut adalah beberapa kaedah termudah untuk menjana wang dari buletin e-mel anda.

    1. Jual produk anda

    Jual produk anda sendiri

    Pertama, anda pasti ingin menggunakan senarai e-mel anda untuk menjual produk anda sendiri. Anda boleh menggunakan senarai e-mel anda untuk menghantar tawaran khas dan tawaran diskaun yang eksklusif untuk pelanggan anda.

    Anda juga boleh mengembalikannya ke laman web anda dengan menambahkan ajakan bertindak, menawarkan kandungan, demo, dan sampel percuma untuk ahli sahaja.

    Semasa cuba menjual produk anda sendiri, ingatlah formula ‘Value Value Value Pitch’.

    Ini pada dasarnya menunjukkan bahawa anda harus menawarkan tiga kali lebih banyak nilai daripada jualan anda. Sebilangan besar pemasar bersetuju bahawa e-mel seperti itu berfungsi lebih baik daripada yang tidak lebih dari sekadar penjualan biasa.

    2. Menjual produk dan perkhidmatan

    Upselling adalah teknik penjualan untuk meyakinkan pelanggan untuk membeli sesuatu tambahan seperti peningkatan atau tambahan. Apabila senarai e-mel anda bertambah, anda boleh menghantar tawaran yang diperibadikan kepada pelanggan yang ada.

    Penjualan melalui e-mel

    Oleh kerana pesanan yang sangat disasarkan dan tawaran yang diperibadikan, e-mel upsell cenderung berprestasi lebih baik. Ini boleh menyebabkan banyak perniagaan menghantar lebih banyak e-mel seperti itu.

    Anda harus ingat bahawa e-mel anda harus memberikan nilai terlebih dahulu, jika tidak, e-mel tersebut akan menjadi menjengkelkan.

    3. Pemasaran gabungan

    pemasaran gabungan

    Pemasaran afiliasi adalah program rujukan di mana peruncit dalam talian (pengiklan) membayar komisen kepada anda apabila pengguna membeli produk mereka menggunakan pautan rujukan anda.

    Anda dapat mencari produk dan perkhidmatan yang mungkin menarik minat pengguna anda dan menambahkan pautan, ulasan, dan kupon afiliasi dalam e-mel buletin anda.

    Untuk memulakan, lihat panduan pemula kami untuk pemasaran gabungan.

    4. Iklan atau menyewa senarai e-mel anda

    Sekiranya senarai e-mel anda berkembang dengan cepat, anda boleh menjana wang dengan menyewa senarai e-mel anda.

    Anda lihat, banyak orang tidak menyedari potensi pemasaran e-mel sehingga mereka menyedari bahawa mereka boleh mendapat banyak manfaat dari senarai e-mel.

    Beruntung untuk anda, mereka sekarang mencari seseorang yang mungkin sudah mempunyai senarai orang yang berminat dengan produk, perkhidmatan atau industri tertentu.

    Anda boleh menghubungi pengiklan seperti itu secara langsung, atau anda boleh mencari broker senarai e-mel seperti Info USA, List Giant, atau Mailing List Direct.

    Langkah 8. Jauhkan E-mel Buletin Anda dari Spam

    Cara membuat mengelakkan daripada menjadi spam

    Pada tahun 2012, 90% daripada semua e-mel adalah spam. Jumlah ini dikurangkan kepada 58% pada akhir 2018.

    Sebab utama penurunan ini adalah peningkatan teknologi pengesanan dan pencegahan spam yang digunakan oleh alat pemasaran e-mel.

    Ini adalah berita baik untuk semua pengguna dan perniagaan. Walau bagaimanapun, teknologi pengesanan spam yang dikuasai oleh AI cukup sensitif dan boleh menandakan mesej e-mel anda sebagai spam.

    Berikut adalah sebab yang paling biasa untuk e-mel buletin berakhir dengan spam:

    1. Anda tidak menggunakan pilihan ganda

    Pada dasarnya, semua perkhidmatan pemasaran e-mel termasuk Constant Contact memerlukan persetujuan pengguna untuk menghantar e-mel kepada mereka. Ini dilakukan oleh pengguna yang mengesahkan alamat e-mel mereka setelah mendaftar.

    Namun, mereka juga membolehkan anda menambahkan alamat e-mel secara manual. Sekiranya anda menyalahgunakan ciri ini dan menambahkan alamat e-mel dari sumber rawak, maka mesej anda akan berakhir dengan spam.

    2. Alamat e-mel pengirim digunakan untuk spam

    Sekiranya alamat e-mel pengirim anda digunakan untuk mengirim spam atau perisian hasad, maka kempen e-mel anda dengan alamat pengirim yang sama akan berakhir dengan spam. Inilah sebabnya mengapa anda perlu mendapatkan alamat e-mel perniagaan untuk memastikan penyampaian yang tinggi untuk e-mel buletin anda.

    3. Garis subjek yang mengelirukan

    Subjek e-mel yang mengelirukan menjengkelkan dan kerana banyak pengguna melaporkan e-mel seperti itu, algoritma spam kini dapat mengenal pasti banyak baris tersebut dan menandakannya sebagai spam.

    Berikut adalah beberapa contoh baris subjek yang mengelirukan.

    • Mendesak: Kemas kini maklumat anda
    • Terima kasih atas pesanan anda!
    • Anda telah memenangi hadiah

    Perlukan beberapa contoh yang baik? Lihat 160+ baris subjek e-mel yang sangat baik ini untuk mendapatkan inspirasi.

    4. E-mel anda mesti mempunyai maklumat yang tepat

    Undang-undang anti-spam di banyak negara menghendaki pengirim memberikan alamat yang tepat dari alamat (alamat e-mel pengirim), alamat fizikal lengkap, dan pautan berhenti berlangganan dalam mesej e-mel..

    Sekiranya ada yang terlepas dari e-mel buletin anda, kemungkinan besar ia akan menjadi spam.

    Pada dasarnya, anda perlu mengikuti peraturan dan garis panduan yang disediakan oleh perisian pemasaran e-mel anda dan anda akan dapat mengelakkan folder spam.

    Kami harap artikel ini membantu anda mempelajari cara membuat buletin e-mel dengan mudah. Anda juga mungkin ingin melihat artikel kami mengenai cara mendapatkan alamat e-mel perniagaan percuma untuk menghantar e-mel buletin anda.

    Jeffrey Wilson Administrator
    Sorry! The Author has not filled his profile.
    follow me