Cara Menghantar ke Facebook Dari WordPress Secara Automatik

Adakah anda mahu menghantar secara automatik ke Facebook dari laman WordPress anda? Facebook adalah platform media sosial terbesar di dunia dengan lebih daripada satu bilion pengguna. Ia juga merupakan salah satu sumber lalu lintas terbesar untuk banyak laman web. Dalam artikel ini, kami akan menunjukkan kepada anda cara mengepos ke Facebook secara automatik dari WordPress untuk meningkatkan jumlah dan jejak media sosial anda.


Cara Menghantar ke Facebook Dari WordPress Secara Automatik

Mengapa Berkongsi Catatan WordPress secara automatik di Facebook?

Facebook mempunyai pangkalan pengguna yang besar, dan ini boleh menjadi sumber lalu lintas yang signifikan untuk laman web anda. Walau bagaimanapun, anda perlu berinteraksi dengan pengguna di Facebook untuk membina pengikut yang kuat.

Walaupun anda tidak dapat mengautomasikan penglibatan, satu perkara yang dapat anda automatik ialah berkongsi kandungan blog anda di halaman atau profil Facebook anda.

Kami akan menunjukkan kepada anda pelbagai cara untuk melakukannya, dan anda boleh memilih yang paling sesuai untuk anda.

Oleh kerana ini adalah artikel yang panjang, kami telah menambah navigasi yang lebih mudah.

    Kaedah 1: Kirimkan secara automatik ke Facebook dari WordPress Menggunakan IFTTT

    IFTTT adalah alat dalam talian yang popular yang membolehkan anda mengautomasikan akaun dalam talian anda dan menjadikan internet berfungsi untuk anda. IFTTT adalah kependekan dari ‘If This Then That’.

    Ini membolehkan anda menentukan applet. Setiap applet menghubungkan dua akaun dalam talian anda. Ia mencari pencetus pada satu akaun, dan jika pencetus dijumpai, maka ia akan melakukan tindakan yang telah ditentukan anda pada akaun yang lain.

    IFTTT menerangkan

    Anda boleh membuat IFTTT menghantar secara automatik ke akaun Facebook anda apabila anda menerbitkan catatan baru di WordPress.

    Inilah cara anda melakukannya.

    Mula-mula anda perlu melayari laman web IFTTT dan membuat akaun baru.

    Setelah mendaftar, anda perlu mengklik nama pengguna anda di sudut kanan atas skrin dan kemudian pilih ‘New Applet’.

    Buat applet baru

    Ini akan memulakan wizard IFTTT.

    Mula-mula anda perlu klik pada +ini pautan untuk memulakan ahli sihir.

    Pilih jika bahagian applet anda ini

    Seterusnya, IFTTT akan meminta anda memilih perkhidmatan. Ketik WordPress di kotak carian dan kemudian pilih.

    Pilih WordPress sebagai perkhidmatan

    IFTTT sekarang akan meminta anda menyambungkan laman WordPress anda. Klik pada butang sambung untuk meneruskan.

    Sambungkan laman WordPress anda ke IFTTT

    Ini akan memunculkan pop timbul di mana anda akan diminta memasukkan alamat laman WordPress anda, e-mel masuk atau nama pengguna anda, dan kata laluan WordPress anda.

    Masukkan butiran laman web WordPress anda

    Setelah memasukkan maklumat ini, klik pada butang sambung untuk meneruskan.

    IFTTT kini akan menyimpan maklumat anda dan menyambung ke laman WordPress anda.

    Seterusnya, ia akan menunjukkan kepada anda pencetus yang boleh anda pilih untuk laman WordPress anda. Anda boleh memilih bila ada catatan baru diterbitkan, atau kapan entri diterbitkan dalam kategori atau tag tertentu.

    Pencetus WordPress

    Klik pada kotak pos baru untuk meneruskan.

    Ini akan membawa anda ke bahagian ‘itu’ dari applet IFTTT anda. Klik pada +itu pautan untuk meneruskan.

    IFTTT + itu

    IFTTT kini akan meminta anda memilih perkhidmatan. Ini akan menjadi perkhidmatan di mana anda mahu tindakan dilakukan oleh IFTTT secara automatik.

    Dalam kes ini, anda akan mencari dan memilih Facebook.

    Facebook di IFTTT

    Sekiranya anda ingin menghantar ke profil peribadi anda, maka anda boleh memilih Facebook. Sekiranya anda ingin menghantar ke Halaman Facebook, kemudian klik pada Halaman Facebook.

    Sekali lagi pop timbul akan muncul di mana Facebook akan meminta kebenaran anda. Teruskan dan sambungkan akaun Facebook anda ke IFTTT.

    Anda kemudian akan melihat tindakan yang boleh anda lakukan di Facebook.

    Tindakan Facebook

    Anda perlu mengklik kotak ‘Buat Post Link’ untuk meneruskan.

    IFTTT akan menunjukkan tetapan tindakan kepada anda. Di sini anda boleh mengubah bagaimana anda mahu siaran itu muncul di Facebook. Menambah pautan pos anda sahaja akan membolehkan Facebook mengambil tajuk, keterangan dan gambar kecil catatan secara automatik.

    Medan Facebook

    Klik pada butang Buat tindakan untuk meneruskan.

    Itu sahaja, anda telah berjaya menyiapkan pengeposan automatik ke Facebook dari WordPress menggunakan IFTTT. Anda kini boleh mengklik butang Selesai untuk keluar dari wizard penyediaan applet.

    Kaji applet anda dan selesaikan

    Kaedah 2: Kirimkan secara automatik ke Facebook dengan menggunakan Buffer

    Buffer adalah alat dalam talian yang membolehkan anda menjadualkan kemas kini status untuk profil media sosial anda termasuk Facebook.

    Mula-mula anda perlu melayari laman web Buffer dan mendaftar untuk akaun.

    Kelebihan menggunakan Buffer adalah anda dapat menjadualkan waktu ketika anda mahu catatan anda dikongsi. Anda boleh memilih masa yang optimum untuk berkongsi tanpa mengira bila anda menerbitkan catatan.

    Mendaftar untuk akaun Buffer

    Setelah mendaftar untuk akaun Buffer, anda perlu menyambungkannya ke laman WordPress anda.

    Untuk melakukan itu, anda perlu memasang dan mengaktifkan plugin WordPress to Buffer. Untuk maklumat lebih lanjut, lihat panduan langkah demi langkah kami mengenai cara memasang pemalam WordPress.

    Setelah diaktifkan, anda perlu melawat WP ke Penyangga halaman untuk mengkonfigurasi tetapan pemalam.

    Tetapan WP ke Buffer

    Anda memerlukan token akses untuk menghubungkan laman WordPress anda ke Buffer. Di bawah medan token akses, anda akan melihat URL panggilan balik. Anda perlu menyalin URL ini kerana anda memerlukannya pada langkah seterusnya.

    Seterusnya, pergi ke laman web Buffer Developers dan klik pada butang buat aplikasi.

    Buat aplikasi Buffer

    Ini akan membawa anda ke borang di mana anda perlu memberikan nama dan keterangan untuk aplikasi, url laman web anda, dan URL panggil balik yang anda salin dari halaman tetapan pemalam.

    Borang aplikasi buffer

    Klik butang ‘Buat Aplikasi’ untuk meneruskan.

    Penyangga sekarang akan membuat aplikasi anda. Ia juga akan menunjukkan kepada anda kunci API dan token akses di halaman seterusnya.

    Token akses buffer

    Anda perlu menyalin dan menampal token akses ke halaman tetapan pemalam di laman WordPress anda dan kemudian klik pada butang simpan untuk menyimpan tetapan anda.

    Plugin WordPress to Buffer kini akan menghubungkan laman WordPress anda ke akaun Buffer anda. Setelah disambungkan, ia akan menunjukkan kepada anda dua tab baru yang berlabel Posts and Pages di halaman tetapan pemalam.

    Sekarang anda perlu mengklik tab Posting untuk mengkonfigurasi bagaimana anda mahu posting anda dikongsi.

    tetapan catatan penyangga

    Anda akan melihat profil media sosial anda yang bersambung. Sekiranya anda belum menghubungkan profil media sosial ke akaun Buffer anda, maka anda boleh terus ke akaun Buffer anda dan menambahkannya.

    Untuk contoh ini, mari klik pada Akaun Facebook anda dan kemudian tandakan kotak di sebelah pilihan ‘Dayakan Akaun’. Ulangi untuk semua akaun media sosial anda yang ingin anda automatikkan prosesnya.

    Di bawahnya, anda perlu menyemak Aktifkan di bawah penerbitan dan pemalam ini akan menunjukkan kepada anda beberapa pilihan lagi.

    Anda boleh menulis mesej tersuai dan menambahkan tag. Menambah URL pos anda akan membolehkan Facebook mengambil tajuk, keterangan, dan gambar unggulan secara automatik dari tetapan data meta grafik terbuka anda.

    Jangan lupa untuk mengklik butang simpan untuk menyimpan tetapan anda.

    Itu sahaja, plugin WP to Buffer kini akan menambah catatan anda yang baru diterbitkan ke barisan Buffer anda, yang kemudian akan menghantarnya secara automatik ke Facebook.

    Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Buffer dan untuk arahan yang lebih terperinci, lihat panduan kami mengenai cara menjadualkan catatan WordPress untuk media sosial dengan BufferApp.

    Kaedah 3: Kirimkan secara automatik ke Facebook Menggunakan Plugin WordPress

    Kaedah ini agak panjang untuk disiapkan, tetapi memberi anda lebih banyak kawalan. Anda boleh menerbitkan catatan dalam kategori atau teg tertentu dan menyertakan jenis catatan tersuai juga.

    Mula-mula, anda perlu memasang dan mengaktifkan plugin AccessPress Facebook Auto Post. Untuk maklumat lebih lanjut, lihat panduan langkah demi langkah kami mengenai cara memasang pemalam WordPress.

    Setelah diaktifkan, anda akan melihat item menu baru yang berlabel ‘AccessPress Facebook Auto Post’ di bar pentadbir WordPress anda. Mengkliknya akan membawa anda ke halaman tetapan pemalam.

    Halaman tetapan penerbitan automatik Facebook

    Mula-mula anda perlu menandai kotak di sebelah pilihan ‘Terbitkan Auto’. Ini akan membolehkan pengeposan secara automatik di laman WordPress anda.

    Selepas itu anda akan diminta memasukkan ID aplikasi Facebook dan kunci rahsia. Anda boleh mendapatkan kunci ini dengan melayari laman web Pembangun Facebook.

    Di sini anda perlu mengklik butang ‘Tambah aplikasi baru’.

    Membuat aplikasi Facebook baru

    Munculan akan muncul yang meminta anda memasukkan nama tampilan untuk aplikasi, alamat e-mel anda, dan memilih kategori.

    Anda boleh memilih mana-mana nama atau kategori dan klik pada butang ‘Buat ID Aplikasi’ untuk meneruskan.

    Nama dan kategori aplikasi

    Facebook kini akan membuat aplikasi untuk anda.

    Pada skrin seterusnya, anda perlu mengklik pautan Dashboard. Ini akan membawa anda ke papan pemuka aplikasi di mana anda dapat melihat kunci ID dan Rahsia anda. Anda perlu mengklik butang tunjuk untuk melihat kunci rahsia.

    Seterusnya, anda perlu menyalin dan menampal kunci ini ke halaman tetapan pemalam di laman WordPress anda.

    Kembali ke halaman papan pemuka aplikasi dan kemudian klik pada butang ‘Pilih Platform’.

    Platform aplikasi

    Ini akan memunculkan pop timbul di mana anda perlu memilih laman web sebagai platform anda.

    Pilih laman web sebagai platform anda

    Facebook kini akan mengarahkan anda ke halaman yang menunjukkan cara menggunakan aplikasi di laman web dengan sedikit coretan kod.

    Anda hanya perlu menatal ke bahagian ‘Beritahu kami tentang laman web anda’ dan masukkan URL laman WordPress anda.

    URL laman web

    Selepas itu klik pada butang seterusnya untuk menyimpan URL laman web anda dan menyelesaikan wizard persediaan.

    Masih ada satu langkah terakhir yang tersisa sebelum anda dapat menggunakan aplikasi ini di laman web anda.

    Anda perlu mengunjungi halaman Ulasan Aplikasi dan menjadikan aplikasi anda terbuka dengan mengklik butang Ya.

    Jadikan apl anda terbuka

    Aplikasi Facebook anda kini siap digunakan di laman WordPress anda.

    Kembali ke halaman tetapan pemalam, di mana anda perlu memasukkan ID aplikasi dan kunci rahsia anda. Jangan lupa untuk mengklik butang simpan tetapan.

    Seterusnya, anda perlu mengklik butang ‘Authorize’ untuk menyambungkan pemalam ini dengan akaun Facebook anda.

    Mengizinkan pemalam

    Ini akan membawa anda ke Facebook di mana anda akan melihat pop timbul meminta izin anda.

    Klik terus dan kemudian pilih siapa yang dapat melihat siaran yang ditambahkan oleh aplikasi.

    Benarkan kebenaran untuk menyiarkan di Facebook

    Setelah memberi kebenaran, anda akan diarahkan kembali ke halaman tetapan pemalam di laman WordPress anda.

    Seterusnya, anda perlu menambahkan ID akaun Facebook anda dalam tetapan pemalam. Anda boleh menggunakan alat dalam talian ini untuk mencari ID Facebook akaun anda.

    Tetapan plugin selebihnya cukup jelas. Anda boleh memilih jenis siaran yang ingin anda hantar secara automatik ke Facebook. Anda juga boleh menerbitkan catatan yang difailkan secara automatik di bawah kategori atau teg tertentu.

    Tetapan pos automatik Facebook

    Jangan lupa untuk mengklik butang simpan tetapan untuk menyimpan perubahan anda.

    Plugin Facebook Auto Post kini akan mula berkongsi catatan anda secara automatik di Facebook berdasarkan tetapan anda.

    Kami harap artikel ini membantu anda menghantar secara automatik ke Facebook dari laman WordPress anda. Anda mungkin juga ingin melihat senarai petua dan tutorial Facebook terbaik kami untuk pengguna WordPress.

    Jeffrey Wilson Administrator
    Sorry! The Author has not filled his profile.
    follow me