Panduan Permulaan untuk Membuat Pengalihan 301 di WordPress (Langkah demi Langkah)

Adakah anda cuba membuat pengalihan di WordPress? Tidak pasti apa itu pengalihan dan mengapa ia penting? Jangan bimbang, kami telah membuat anda dilampirkan dalam panduan pemula untuk pengalihan WordPress ini, kami akan merangkumi apa itu pengalihan, cara membuat pengalihan di WordPress, mengapa anda memerlukannya, dan kapan anda harus menggunakan pengalihan.


Sedia? Mari kita mulakan.

Pengalihan Laman Web

Apa itu Redirect di WordPress?

Pengalihan semula adalah cara laman web anda untuk menghantar pesanan ringkas ke penyemak imbas pembaca anda dan memberitahu mereka bahawa halaman yang ingin mereka kunjungi telah dipindahkan, sehingga penyemak imbas mereka dapat mengarahkan mereka ke halaman baru pilihan anda secara automatik.

Terdapat pelbagai jenis pengalihan seperti 301 redirect, 302 redirect, 307 redirect, dll..

Namun untuk memastikan artikel ini mudah dan berguna, kami hanya akan merangkumi 301 pengalihan kerana itu yang paling penting.

Mari lihat mengapa penting dengan memahami kes penggunaan.

Bilakah anda memerlukan pengalihan 301 di WordPress?

Sebab utama untuk menggunakan 301 pengalihan adalah ketika laman web atau halaman di laman web anda telah dipindahkan, dan anda ingin mengarahkan pengguna ke halaman baru sebagai gantinya.

Idea artikel ini sampai kepada kami apabila salah satu pembaca kami meminta kami untuk mengarahkan pengguna dari catatan lama ke pos baru.

– Anda perlu membuat pengalihan ketika anda merancang untuk menghapus catatan atau halaman yang memihak kepada kandungan baru.

– Anda perlu membuat pengalihan ketika anda berencana untuk menukar pautan tetap siaran atau halaman anda.

Kenapa? Kerana tidak membuat pengalihan akan menyebabkan pengguna anda melihat ralat 404 yang tidak dijumpai. Yang tidak hanya buruk bagi pengguna, tetapi juga boleh mempengaruhi SEO laman web anda dan merosakkan kedudukan mesin pencari anda.

Ketika itulah 301 pengalihan menjadi sangat penting.

Ini membolehkan anda memberitahu mesin pencari dan penyemak imbas pengguna anda bahawa halaman yang ingin mereka kunjungi telah dipindahkan secara permanen ke lokasi baru.

Ini membolehkan semua kekuatan lalu lintas dan pautan balik (SEO) halaman lama anda dipindahkan ke halaman baru.

Setelah kita membahas mengapa dan kapan pengalihan, mari kita lihat bagaimana anda boleh membuat 301 pengalihan di WordPress menggunakan kaedah yang berbeza yang tersedia.

Tutorial Video

Langgan WPBeginner

Sekiranya anda tidak menyukai video atau memerlukan lebih banyak arahan, teruskan membaca.

Cara Membuat Pengalihan di WordPress (menggunakan Plugin)

Pendekatan yang lebih mudah untuk membuat dan menguruskan pengalihan 301 adalah dengan menggunakan salah satu daripada banyak plugin pengalihan WordPress. Ini membolehkan anda mengatur pengalihan tanpa menulis satu baris kod.

1. Pengalihan

Cara termudah untuk menambah dan menguruskan pengalihan di WordPress adalah dengan menggunakan plugin Redirection. Pasang dan aktifkan pemalam. Setelah diaktifkan, lawati Alatan »Pengalihan untuk menyediakan pengalihan anda.

Menyiapkan pengalihan WordPress menggunakan pemalam Redirection

Plugin pengalihan bukan sahaja membolehkan anda mengatur pengalihan, tetapi juga membantu anda mengetahui 404 ralat di laman WordPress anda. Anda kemudian boleh mengalihkan URL tersebut ke destinasi yang sesuai. Lihat tutorial ini mengenai cara menjejaki 404 halaman dan mengarahkannya semula di WordPress.

2. Halaman Pautan ke

Kadang-kadang anda mungkin mahu menyimpan catatan / halaman, tetapi mengalihkannya ke pos atau halaman lain. Di sinilah Pautan Halaman sangat berguna. Plugin mudah ini menambah kotak meta pada skrin edit pos anda di mana anda boleh memasukkan alamat lokasi baru tempat anda ingin menghantar pengguna anda.

Menambah pautan pengalihan dalam penyunting pos

3. Pengalihan 301 mudah

Plugin lain yang senang digunakan ialah Simple 301 Redirects. Seperti namanya, ini menjadikan 301 Pengalihan menjadi mudah. Cukup pasang dan aktifkan pemalam dan kemudian lawati Tetapan »301 Redirect untuk menambahkan URL anda.

Menambah pengalihan menggunakan plugin Simple 301 Redirects untuk WordPress

Sekarang ketika menyiapkan 301 pengalihan menggunakan plugin WordPress sangat mudah, ia mempunyai sedikit kemunduran prestasi. Berdasarkan penyedia hosting WordPress anda, pengalihan WordPress anda mungkin sedikit lebih perlahan oleh beberapa mikrodetik.

Sekiranya anda ingin membuat pengalihan lebih cepat, anda boleh melakukannya dengan menggunakan kaedah kod dan fail .htaccess.

Menyiapkan Pengalihan 301 di WordPress menggunakan .htaccess

Dengan menggunakan fail konfigurasi pelayan web .htaccess, pengguna WordPress dapat mengatur 301 pengalihan yang cepat.

Perlu diingat bahawa kesalahan kecil dalam kod .htaccess anda boleh menjadikan laman WordPress anda tidak dapat diakses, dan mungkin mula menunjukkan Ralat Pelayan Dalaman.

Itulah sebabnya penting bagi anda membuat sandaran fail .htaccess anda sebelum membuat sebarang perubahan.

Untuk mengedit fail .htaccess, anda perlu menyambung ke laman web anda menggunakan klien FTP. Fail .htaccess terdapat di direktori root laman WordPress anda.

Sekiranya anda tidak dapat melihat fail .htaccess anda di sana, anda perlu memaksa klien FTP anda untuk menunjukkan fail tersembunyi. (Lihat mengapa anda tidak dapat mencari fail .htaccess di laman WordPress anda.)

Anda boleh mengedit fail .htaccess di mana-mana editor teks biasa seperti Notepad.

Berikut adalah pengalihan mudah, di mana kami berusaha menghantar pengguna yang mengunjungi siaran lama ke siaran baru.

Tulis semula Enjin Hidup
Ubah hala 301 / a-sangat-lama-posting / http://yoursite.com/a-very-new-post/

Anda boleh menambah kod di atas sebaiknya pada akhir fail .htaccess anda.

Itu sahaja. Kami berharap panduan pemula untuk membuat pengalihan WordPress ini membantu anda mengatur pengalihan di laman web anda.

Anda mungkin juga ingin melihat 9 helah akses .htaccess yang paling berguna untuk WordPress ini.

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me