5 Plugin Posting Berkaitan Terbaik untuk WordPress

Adakah pengguna anda meninggalkan laman web anda setelah membaca catatan pertama? Meningkatkan paparan halaman dan mengurangkan kadar pentalan merupakan cabaran besar bagi pemilik laman web.


Cara terbaik untuk memastikan pengguna terus terlibat di laman web anda adalah dengan menunjukkan kepada mereka kandungan yang berkaitan. Ia terbukti menjadi kaedah yang berkesan untuk mendapatkan lebih banyak paparan halaman.

Ini juga membantu pengguna menemui kandungan yang mungkin tidak dapat mereka temukan sebaliknya. Banyak blog popular menggunakan strategi ini untuk meningkatkan masa pengguna menghabiskan masa mereka.

Anda boleh menggunakan strategi ini dengan mudah di laman WordPress anda sendiri. Terdapat banyak plugin entri berkaitan untuk WordPress yang dapat mengotomatisasi keseluruhan proses untuk anda.

Walau bagaimanapun, plugin ini menggunakan pendekatan yang berbeza untuk mencari kandungan yang berkaitan. Contohnya, ada yang mempamerkan catatan dalam kategori yang sama dengan catatan yang berkaitan, sementara yang lain mungkin menggunakan pelbagai faktor untuk meningkatkan kesesuaian.

Dalam artikel ini, kami akan menunjukkan kepada anda beberapa plugin entri berkaitan terbaik untuk WordPress dengan kebaikan dan keburukannya.

Plugin entri berkaitan terbaik untuk WordPress

Tutorial Video

Langgan WPBeginner

Sekiranya anda tidak menyukai video atau memerlukan lebih banyak arahan, teruskan membaca.

1. Namun Plugin Catatan Lain Yang Berkaitan

Satu lagi Plugin Catatan Berkaitan

Namun lain-lain Plugin Posting Berkaitan aka YARPP adalah salah satu plugin posting berkaitan WordPress yang paling popular dengan lebih dari 200,000 pemasangan aktif. Ia menyokong paparan kecil dan paparan teks dari catatan yang berkaitan.

Kelebihan:

YARPP menggunakan algoritma terbina dalam untuk mencari catatan berkaitan. Ini mempunyai sistem templat yang hebat, memungkinkan untuk gambar kecil / paparan teks, menyokong jenis catatan tersuai, dan paparan suapan RSS.

Keburukan:

Sekiranya anda menjalankan laman web yang sangat besar, maka YARPP mungkin memerlukan banyak sumber. Versi pro plugin menyelesaikan masalah ini dengan melakukan pengangkatan berat pada pelayan YARPP sendiri.

YARPP tidak serasi dengan pemalam WPML. Sekiranya anda ingin membuat laman WordPress berbilang bahasa, maka anda harus memilih Polylang.

Terakhir, YARRP disekat pada penyedia hosting WordPress yang dikendalikan seperti WP Engine.

2. Catatan Berkaitan Kontekstual

Catatan Berkaitan Kontekstual

Posting Berkaitan Kontekstual adalah plugin WordPress lain untuk memaparkan post yang berkaitan. Ia cuba meningkatkan kesesuaian dengan mencocokkan catatan mengikut konteks. Ia dapat memaparkan catatan berkaitan sebagai lakaran kecil dan teks.

Kelebihan:

Untuk tulisan yang berkaitan dengan teks sahaja, ia berfungsi di luar kotak dan mempunyai halaman tetapan yang lebih mudah. Ia cuba menggunakan gambar di dalam pos sebagai lakaran kecil apabila tidak terdapat gambar atau gambar kecil pos yang dijumpai.

Keburukan:

Plugin tidak disertakan dengan templat untuk memaparkan lakaran kecil. Sebaliknya, ia hanya memaparkan gambar kecil dalam senarai butir. Pengguna boleh menambahkan CSS mereka sendiri untuk menggayakannya, tetapi pengguna tahap pemula mungkin sukar.

Sama seperti YARPP, plugin ini juga tidak berskala dengan baik di laman web yang lebih besar. Host WordPress yang diuruskan seperti WPEngine telah menyekat plugin ini untuk digunakan oleh pelanggan mereka kerana di laman web yang lebih besar akan melambatkan laman web anda.

3. Catatan Berkaitan untuk WordrPress

Catatan berkaitan untuk WordPress

Plugin Posting Berkaitan untuk WordPress adalah pengganti ringan untuk plugin posting berkaitan yang lebih popular. Ia melakukan semua tugas intensif sumber di kawasan pentadbir dan menggunakan cache untuk memaparkan posting yang berkaitan.

Kelebihan:

Posting Berkaitan untuk WordPress memberi tumpuan kepada prestasi. Lebih pantas dan tidak melambatkan laman web anda. Ia menyokong lakaran kecil dan paparan teks senarai senarai yang berkaitan.

Terdapat widget dan kod pendek yang boleh anda gunakan di mana sahaja untuk memaparkan catatan yang berkaitan.

Keburukan:

Sekiranya anda menggunakan plugin entri berkaitan yang lain, anda mungkin akan kehilangan beberapa ciri tambahan.

4. Catatan berkaitan dengan Taksonomi

Catatan berkaitan oleh Taksonomi

Taksonomi di WordPress digunakan untuk menyusun kandungan ke dalam istilah yang berbeza. Kategori dan Teg adalah dua taksonomi WordPress lalai yang digunakan oleh kebanyakan blog WordPress.

Plugin Related Posts by Taxonomies membolehkan anda memaparkan catatan menggunakan istilah taksonomi yang sama. Contohnya, anda boleh memilih untuk memaparkan catatan mengikut ‘Category’ atau ‘Tags’.

Plugin kemudian akan memaparkan posting berkaitan yang difailkan di bawah kategori atau tag yang sama seperti yang dipaparkan pada masa ini.

Kelebihan

Mudah digunakan dan memberi anda kawalan terhad pada apa yang dipaparkan berkaitan dengan setiap item. Acara ini berfungsi untuk taksonomi khusus dan jenis catatan, ini membolehkan anda memaparkan item yang berkaitan untuk item kandungan lain juga.

Anda boleh memaparkan entri yang berkaitan dalam catatan, dengan atau tanpa gambar kecil, atau di widget bar sisi.

Keburukan

Plugin ini menawarkan pilihan terhad daripada beberapa plugin entri lain yang berkaitan. Ia hanya menggunakan istilah taksonomi sebagai metrik, yang bermaksud hasil anda mungkin bukan catatan yang terbaik.

5. Pos Berkaitan Sebaris

Catatan berkaitan sebaris

Posting Berkaitan Inline berbeza daripada plugin lain dalam senarai ini. Daripada menunjukkan catatan berkaitan di bawah kandungan, plugin ini menunjukkannya di dalam artikel anda. Paparan sebaris kandungan berkaitan ini cukup popular di laman berita dan blog.

Kelebihan:

Memaparkan catatan berkaitan apabila pengguna lebih berminat dalam kandungan dan cenderung mengklik. Ia mempunyai persediaan yang mudah dan membolehkan anda mengawal di mana anda mahu memaparkan pautan pos berkaitan sebaris dalam kandungan anda.

Keburukan:

Sekiranya anda ingin memaparkan entri yang berkaitan di akhir setiap catatan, maka anda perlu memasang pemalam yang lain. Dua plugin entri berkaitan di satu laman web sangat memerlukan sumber.

Petua Bonus

Anda mungkin menyedari bahawa kami telah berulang kali menyebutkan bahawa plugin entri yang berkaitan mungkin memerlukan sumber daya. Ada kemungkinan beberapa plugin ini tidak berfungsi dengan baik pada hosting WordPress bersama.

Sekiranya demikian, anda boleh menggunakan plugin Post Berkaitan Tersuai. Pemalam ini membolehkan anda menambahkan catatan yang berkaitan ke siaran secara manual. Hubungan pautan berfungsi dengan dua cara, jadi jika anda menambahkan catatan lama sebagai pos yang berkaitan dengan yang baru, maka siaran lama juga akan memaparkan pos baru sebagai yang berkaitan.

Pilihan lain adalah memaparkan catatan berkaitan secara manual dengan lakaran kecil tanpa menggunakan pemalam.

Kami berharap artikel ini dapat membantu anda mencari plugin entri berkaitan terbaik untuk laman web WordPress anda. Lihat panduan ini untuk mendapatkan lebih banyak petua mengenai cara meningkatkan paparan halaman dan mengurangkan kadar pentalan di WordPress.

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me