5 Plugin WordPress Caching Terbaik untuk Mempercepat Laman Web Anda (2020)

Adakah anda mencari plugin caching WordPress terbaik? Caching membantu anda mempercepat laman WordPress anda dan meningkatkan prestasi. Dalam panduan ini, kami akan berkongsi plugin caching WordPress terbaik untuk laman web anda.


Plugin WordPress cache terbaik untuk mempercepat laman web anda

Apa itu Cache?

Cache adalah kumpulan data yang disimpan sementara untuk akses cepat atas permintaan. Di komputer, maklumat biasanya disimpan dalam cakera keras. Apabila diminta, komputer perlu menjalankan beberapa proses sebelum maklumat dapat disampaikan.

Caching menyelesaikan masalah ini dengan memproses maklumat yang sering diminta dan kemudian menyimpannya dalam simpanan sementara atau memori. Ini membolehkan komputer mengakses fail dengan cepat.

Konsep caching yang sama juga dapat digunakan oleh laman web WordPress untuk meningkatkan prestasi dan menjadikan laman web anda memuat lebih cepat.

Anda lihat, WordPress adalah sistem pengurusan kandungan yang dinamik. Ini bermaksud bahawa setiap kali pengguna mengunjungi laman web anda, WordPress mengambil maklumat dari pangkalan data dan kemudian menjalankan beberapa langkah lain sebelum laman web dihantar ke penyemak imbas pengguna. Untuk perincian, lihat artikel kami mengenai bagaimana WordPress sebenarnya berfungsi.

Ini menjadikan muatan laman web anda lebih perlahan apabila banyak pengguna mengunjunginya pada masa yang sama.

Caching membolehkan laman WordPress anda melangkau banyak langkah. Daripada menjalani keseluruhan proses pembuatan halaman setiap kali, plugin caching anda membuat salinan halaman setelah memuatkan pertama, dan kemudian memberikan versi cache tersebut kepada setiap pengguna berikutnya.

Bagaimana caching berfungsi?

Mengapa Caching Penting

Caching penting kerana mengurangkan beban pada pelayan hosting WordPress anda dan menjadikan laman web anda berjalan lebih cepat. Anda memerlukan penyediaan cache yang betul untuk meningkatkan kelajuan dan prestasi WordPress anda.

Laman web yang lebih pantas meningkatkan pengalaman pengguna dan mendorong pengguna untuk mengunjungi lebih banyak halaman. Ini juga membantu anda meningkatkan penglibatan dan masa yang dihabiskan pengguna di laman web anda.

Laman web yang lebih pantas membantu anda mengarahkan lebih banyak lalu lintas ke laman web anda dari carian organik. Google memberikan kelebihan SEO yang signifikan kepada laman web yang lebih pantas yang membantu anda mendapat kedudukan yang lebih tinggi dalam hasil carian.

Oleh itu, mari kita lihat plugin caching WordPress terbaik yang boleh anda gunakan untuk meningkatkan kelajuan laman web anda.

1. Roket WP

WP-Roket

WP Rocket adalah plugin caching WordPress terbaik di pasaran. Ini adalah plugin caching yang paling mudah dan mesra pemula, yang sangat membantu jika anda tidak mengetahui istilah teknikal yang digunakan untuk pilihan cache yang berbeza.

Ini membolehkan pengguna menyimpan cache laman web mereka dengan satu klik. Perayap secara automatik mengambil halaman WordPress anda untuk membina cache. Plugin kemudian secara automatik menghidupkan tetapan cache WordPress yang disyorkan seperti pemampatan gzip, cache halaman, dan pra-muat cache.

WP Rocket juga merangkumi ciri pilihan yang boleh anda aktifkan untuk meningkatkan prestasi. Ini termasuk memuatkan gambar malas, sokongan CDN, pra-pengambilan DNS, pengurangan, dan banyak lagi.

2. W3 Jumlah Cache

Jumlah Cache W3

W3 Total Cache adalah salah satu plugin caching WordPress yang paling popular. Ini adalah plugin caching WordPress yang komprehensif dengan banyak pilihan yang mungkin menjadikannya agak menakutkan bagi pemula.

Ini merangkumi semua ciri yang anda perlukan untuk mengatur cache WordPress dengan betul. Ini termasuk cache halaman, cache objek, pemampatan gzip, sokongan minifikasi terhad, sokongan CDN, dan banyak lagi.

Pemula mungkin mendapati W3 Total Cache agak sukar digunakan. Untuk arahan persediaan terperinci, lihat artikel kami mengenai cara memasang dan menyediakan plugin W3 Total Cache.

3. WP Super Cache

WP Super Cache

WP Super Cache adalah satu lagi plugin caching WordPress yang popular. Ia percuma dan sangat disarankan oleh banyak syarikat hosting WordPress teratas.

Plugin WP Super Cache merangkumi semua ciri cache yang disyorkan yang anda perlukan untuk mempercepat laman web anda. Ini termasuk pemampatan gzip, cache halaman, pra-muat cache, sokongan CDN, pramuat cache lanjutan, dan banyak lagi.

Ia merangkumi bahagian tetapan komprehensif dengan tab berasingan untuk penyediaan mudah. Untuk arahan terperinci, lihat artikel kami mengenai cara memasang dan menyediakan plugin WP Super Cache.

4. Sucuri Firewall

Sucuri

Sucuri adalah pemalam firewall dan keselamatan WordPress yang terbaik. Sebagai firewall laman web, Sucuri dilengkapi dengan pilihan terpasang untuk menyimpan kandungan laman web anda dan mengaktifkan pemampatan gzip dengan satu klik butang.

Ini adalah pilihan terbaik untuk mana-mana laman web kerana Sucuri adalah firewall tahap DNS. Ini bermaksud bahawa mereka dapat menyajikan kandungan cache kepada pengguna anda bahkan sebelum permintaan mereka sampai ke laman web anda. Ini memberikan peningkatan prestasi yang luar biasa di laman web anda.

5. Plugin Cache terbina dalam dari Hosting

Caching membantu mengurangkan beban pada pelayan hosting dengan ketara sehingga mereka dapat berfungsi dengan optimum. Inilah sebabnya mengapa banyak syarikat hosting WordPress yang diuruskan sekarang menawarkan penyelesaian cache terbina dalam mereka sendiri.

Sekiranya laman web anda dihoskan dengan salah satu syarikat hosting berikut, maka anda boleh menggunakan plugin caching bawaan mereka untuk laman web anda.

SG SuperCacher

SiteGround menawarkan penyelesaian caching bawaan dengan semua rancangan hosting mereka. Ia boleh diaktifkan dengan menggunakan papan pemuka cPanel akaun hosting anda.

SiteGround SuperCacher

Setelah diaktifkan, anda boleh memasang dan mengaktifkan plugin SG Optimizer untuk menguruskan tetapan SuperCacher terus dari kawasan pentadbir WordPress anda.

Cache Mesin WP

WP Engine adalah salah satu syarikat hosting WordPress yang diuruskan dengan baik. Rancangan hosting mereka dilengkapi dengan caching dan pengoptimuman prestasi terbina dalam.

Anda boleh menguruskan tetapan dan membersihkan cache dari papan pemuka admin WordPress anda. Cukup klik pada menu WP Engine dan di bawah tab Tetapan umum anda boleh menguruskan tetapan cache WP Engine.

Untuk pilihan cache yang lebih maju, anda boleh memasang dan mengaktifkan plugin WP Engine Advanced Cache. Plugin ini memberi anda beberapa kawalan tambahan untuk menguruskan tetapan cache WP Engine untuk laman web anda.

Bluehost Caching

Bluehost adalah salah satu syarikat hosting terbesar di dunia dan penyedia hosting WordPress yang disyorkan secara rasmi. Rancangan hosting mereka merangkumi cache bawaan yang dapat anda aktifkan dari papan pemuka hosting anda.

Setelah log masuk ke akaun hosting anda, pilih laman web anda dari halaman ‘Laman Saya’ dan kemudian klik pada tab prestasi. Dari sini anda boleh menghidupkan / mematikan cache dan mengubah tetapan cache lanjutan yang lain.

Bluehost caching

Kami harap artikel ini membantu anda mencari plugin caching WordPress untuk mempercepat laman web anda. Anda mungkin juga ingin melihat senarai plugin WordPress terbaik kami untuk laman web perniagaan.

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
    Like this post? Please share to your friends:
    Adblock
    detector
    map