7 Pemalam dan Penyelesaian Pengurusan Iklan WordPress Terbaik

Adakah anda mencari plugin dan alat pengurusan iklan terbaik untuk WordPress? Banyak pemilik laman web WordPress bergantung pada iklan untuk mengewangkan laman web mereka. Dalam artikel ini, kami akan berkongsi plugin dan penyelesaian pengurusan iklan terbaik untuk WordPress untuk mengoptimumkan pendapatan iklan anda.


Pemalam dan penyelesaian Pengurusan Iklan untuk WordPress

Mengapa Menggunakan Plugin Pengurusan Iklan di WordPress?

Banyak laman web dan blog sangat bergantung pada iklan untuk menghasilkan wang dalam talian dengan kandungannya. Secara lalai, WordPress tidak dilengkapi dengan mekanisme yang mudah untuk menguruskan iklan anda.

Sebilangan besar tema WordPress bahkan tidak mempunyai tempat khusus untuk memaparkan iklan. Ini bermakna anda sering perlu mengedit fail tema untuk memasukkan kod iklan ke laman web anda.

Plugin pengurusan iklan WordPress yang betul membolehkan anda memasukkan iklan dengan mudah ke mana sahaja di laman web anda. Ini membantu anda mengoptimumkan penempatan iklan dan memanfaatkan sepenuhnya harta tanah iklan anda.

Oleh itu, mari kita lihat beberapa plugin WordPress pengurusan iklan teratas dan bagaimana ia dapat membantu anda meningkatkan pendapatan anda.

1. AdSanity

AdSanity

AdSanity adalah pemalam pengurusan iklan WordPress yang mesra pemula. Ini membolehkan anda memasukkan iklan dengan mudah di mana sahaja di laman web anda menggunakan widget dan butang penyisip iklan di penyunting visual.

Ia menyokong iklan yang dihoskan (iklan sepanduk yang diuruskan dan dijual secara langsung oleh anda) serta rangkaian iklan luaran seperti Google Adsense. Ia juga dilengkapi dengan ciri-ciri hebat seperti penjadualan iklan, kumpulan iklan, memasukkan iklan tunggal atau kumpulan iklan, memantau paparan / statistik, dan banyak lagi.

Anda boleh membuat seberapa banyak iklan yang anda mahukan dan menambahkannya dengan mudah dengan widget tersuai, kod pendek, atau menggunakan butang pada editor siaran. Anda juga boleh memasukkan blok iklan dalam catatan tertentu di WordPress. Ini membolehkan anda mengoptimumkan prestasi iklan tanpa mengedit fail tema WordPress anda.

Untuk mengetahui lebih lanjut, lihat artikel kami mengenai cara menguruskan iklan di WordPress dengan AdSanity.

2. AdRotate

AdRotate

AdRotate adalah satu lagi plugin pengurusan iklan WordPress yang kuat yang sesuai untuk pemula dan juga pengguna yang maju. Ini menyokong kedua-dua iklan yang dihoskan dengan iklan sepanduk berputar dan iklan rangkaian.

Ini membolehkan anda membuat iklan dan kumpulan iklan dengan mudah dan memasukkannya ke dalam catatan WordPress anda menggunakan kod pendek. Anda juga dapat memasukkan iklan ke bar sisi menggunakan widget khusus. Ini menawarkan statistik asas untuk memantau tayangan iklan, yang sangat berguna jika anda menjual iklan secara langsung di laman web anda.

Ia tersedia sebagai plugin percuma, yang berfungsi dengan baik untuk kebanyakan blog dan laman web kecil. Anda memerlukan versi pro mereka jika anda ingin menggunakan ciri lanjutan seperti penjadualan, penargetan geografis, penyamaran Adblock, iklan mudah alih, pengurusan media / aset, dan banyak lagi.

Untuk perinciannya, lihat artikel kami mengenai pengurusan iklan di WordPress dengan AdRotate.

3. Penerbit OIO

Penerbit OIO

OIO Publisher adalah alat pengurus iklan yang tersedia sebagai pemalam untuk laman web bertenaga WordPress. Sangat bagus untuk mengembangkan laman web yang ingin menjual iklan secara langsung kepada pengiklan. Penerbit OIO akan menghilangkan orang tengah dengan menjual iklan secara langsung melalui laman web anda.

Ia menangani pelaporan, pembayaran, dan penjejakan. Anda boleh membuat zon iklan dengan pelbagai saiz dan jenis di laman web anda. Anda boleh memilih berapa banyak iklan yang akan dipaparkan di setiap zon, memilih harga, faktor putaran, penargetan, dan banyak lagi.

Sebagai pemalam, Penerbit OIO cukup mudah digunakan. Muncul dengan widget khusus untuk menampilkan iklan di area siap widget di laman web anda. Namun, untuk beberapa penempatan anda mungkin perlu mengedit fail tema WordPress untuk meletakkan kod zon iklan.

Untuk lebih jelasnya, lihat artikel kami mengenai cara menguruskan iklan WordPress dengan OIO Publisher.

4. Masukkan Iklan Pos

Masukkan Iklan Pos

Adakah anda memerlukan pemalam yang akan membantu anda memasukkan iklan ke dalam catatan anda secara automatik? Lihat Iklan Pasang Iklan. Ini membolehkan anda secara automatik memaparkan iklan dalam kandungan posting anda.

Anda boleh membuat iklan yang berlainan dengan ukuran apa pun dan kemudian memilih perenggan mana yang ingin anda paparkan. Anda juga dapat memaparkan banyak iklan dalam artikel yang sama setelah jumlah perenggan yang berlainan.

Ia sangat mudah digunakan. Anda hanya perlu membuat iklan dengan kod iklan dan kemudian iklankan nombor perenggan. Anda boleh menambahkan kod iklan pihak ketiga serta HTML khusus untuk iklan yang dihoskan sendiri.

Untuk arahan terperinci, lihat panduan kami mengenai cara memasukkan iklan dalam kandungan catatan anda di WordPress

5. DoubleClick oleh Google

DoubleClick oleh Google

DoubleClick by Google adalah platform penjualan dan penayangan iklan berasaskan web untuk penerbit. Dikuasakan oleh Google, DoubleClick mendapat kelebihan berbanding platform lain dari segi kebolehpercayaan dan keberkesanan kos.

Ini juga membolehkan anda menjual iklan dan menjalankan persaingan untuk mendapatkan tempat iklan yang sama di Adsense atau rangkaian iklan pihak ketiga yang lain. DoubleClick secara automatik akan memilih iklan berbayar terbaik untuk tempat tersebut dan menayangkannya.

DoubleClick juga menyertakan alat pelaporan yang hebat yang membolehkan anda mengukur prestasi iklan dengan lebih tepat daripada penyelesaian lain. Walaupun keberkesanannya, agak sukar untuk bermula.

6. Penyisipan Iklan

Penyisipan Iklan

Ad Inserter adalah plugin pengurusan iklan WordPress yang tersedia dalam versi percuma dan berbayar. Versi percuma cukup bagus untuk digunakan sebagai alat pengurusan iklan utama anda tetapi untuk ciri lanjutan anda ingin meningkatkan ke versi berbayar mereka.

Ini membolehkan anda membuat banyak blok iklan dan memilih bagaimana anda mahu memasukkan setiap blok secara automatik. Terdapat sejumlah pilihan untuk memasukkan iklan anda. Anda boleh menambahkannya di dalam kandungan catatan, sebelum dan sesudah kandungan catatan, antara catatan, sebelum atau selepas petikan catatan, dan banyak lagi.

Anda juga boleh melumpuhkan penyisipan iklan automatik secara automatik dalam catatan dan halaman, rumah, kategori, dan halaman arkib. Cukup mudah digunakan dan boleh digunakan untuk rangkaian iklan yang dihoskan dan pihak ketiga.

7. Adsense Pantas

Adsense Pantas

Quick Adsense adalah plugin pengurusan iklan WordPress percuma yang popular. Walaupun namanya, plugin dapat digunakan untuk memaparkan segala jenis iklan termasuk iklan yang dihoskan, jaringan iklan pihak ketiga termasuk Google Adsense.

Ia dilengkapi dengan halaman tetapan yang mudah diatur di mana anda dapat menguruskan kod iklan anda dan memilih bagaimana dan di mana anda ingin memaparkannya. Plugin secara automatik dapat memaparkan iklan sebelum atau sesudah artikel, isi kandungan post, setelah petikan, dan banyak lagi.

Ini memiliki widget iklan khusus untuk menampilkan iklan di bar sisi dan kawasan siap widget lainnya.

Ia tidak mempunyai banyak ciri canggih dari beberapa pemalam lain dalam senarai ini. Batasan lain ialah anda hanya dapat menyimpan hingga 10 kod iklan dalam satu masa.

Kami harap artikel ini membantu anda mencari pemalam dan penyelesaian pengurusan iklan terbaik untuk WordPress. Anda juga mungkin ingin melihat senarai alat dan plugin pemasaran gabungan terbaik untuk WordPress.

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
    Like this post? Please share to your friends:
    Adblock
    detector
    map